2 Nisan 2020 Perşembe

kitap tavsiyeleri 2 #evdekal

Ahmet Ümit ile ilk kez 'Şeytan Ayrıntıda Gizlidir' kitabı ile tanıştım. Daha önce İstanbul Hatırası'nı çok gördüm ve herkes tarafından tavsiye edildiğine şahit oldum ama o zaman kime sorsam tarih ile harmanlanmış cinayet romanı dediği için pek bana cazip gelmemişti. Cinayet konulu kitapları ne kadar tutkuyla seviyorsam tarih konulu kitaplardan da o kadar haz etmiyorum. İkisinin harmanlanmış olması ise bana hiç cazip gelmemişti. 

2019 yaz aylarıydı sanırım, A101'e sürekli Kafka, Ahmet Ümit, Sabahattin Ali kitapları geliyor biliyorsun. Bende Ahmet Ümit'in kalemini merak ediyordum hazır uygun fiyatlı geliyor bir kitabını alıp okuyayım dedim. İlk gözüme çarpan 'Şeytan Ayrıntıda Gizlidir' oldu.

Başta roman olduğunu sanıyordum çünkü kitabı alırken içini karıştırmadım açıkçası, sadece kalemini merak ediyordum ve herhangi bir kitabını okusam olur diye düşünerek aldım kiii bunun dışında sadece Agahta'nın Anahtarı ve İstanbul Hatırası vardı benim aldığım mağazada. İçinde kısa kısa öyküler olan bir öykü kitabı imiş. İçerisinde maksimum 15 sayfadan oluşan cinayet öyküleri var. İçinde en çok beğendiğim öykü, Dilin Kemiği olmuştu. Öyle ki, kitabın içine bakmadığım halde öykünün adını direkt yazabiliyorum.. 

Ahmet Ümit okumak için ilk kitap tercihi Şeytan Ayrıntıda Gizlidir olabilir mi bilemiyorum ama ben beğendim. Evet, cinayetleri kimin işlediğini okumaya başladığınızda hemen anlayabiliyorsunuz ama akıcı bir dili olması hoşuma gitti benim en çok. Okurken katili biliyor olsanız bile sizi sıkmıyor ve okumaya rahatlıkla devam edebiliyorsunuz. 

İkinci olarak,  şubat 2020'de okuduğum kitabı Agahta'nın Anahtarı oldu. Aynı şekilde bunu da A101'den aldım. Gene ben aldığımda yukarıda yazdığım 3 kitap vardı sadece. İlk okuduğum kitabı beğendiğim için bundan da çok ümitliydim ama beklediğim gibi olmadı. Ahmet Ümit ile tanışmak için okuması gerekilen kitap Şeytan Ayrıntıda Gizlidir mi bilemiyorum ama kesinlikle Agahta'nın Anahtarı değil bunu söyleyebilirim. Bu kitap da aynı şekilde 15 kısa hikayeden oluşan bir öykü kitabı lakin ben bundaki öyküler çok beğenmedim maalesef. 

Üçüncüsü ise, şubat sonu  mart başıydı sanırım, Migros indirimden aldığım Aşk Köpekliktir kitabı oldu. Bu kitabı kendimizi izole ettiğim bu dönemde okudum. 3 kitap içinden en beğendiğim kesinlikle bu kitabı oldu. Aynı şekilde bu da öykü kitabı içinde 9 öykü var ve diğer kitaptan farklı olarak adını aldığı Aşk Köpekliktir öyküsü oldukça uzun yazılmıştı. Normalde maksimum 15 sayfa olurdu öyküler. Aşk Köpekliktir öyküsü yaklaşık 140 sayfa sürüyor. Benim kitaplarda en sevdiğim şey bölümlü olmaları, yani nerede duracağımı biliyor olmak beni kitaba daha çok çekiyor. Kesintisiz süren kitaplar beni biraz yoruyor, yorulunca nerede bıraksam, nasıl yarım bırakacağım hah sayfa başı denk getireyim derken kesintisiz okumak durumunda kalıyorum ve bu gözlerimi yoruyor. Ben bu kitabı 17 Mart günü okumaya başladım, seri seri okuyorum sardı kitap ama Aşk Köpekliktir öyküsüne gelince bir baktım kesintisiz devam ediyor. Bir türlü okumak isteği oluşmadı bende. Bu kitaba ara verip üstüne 2 kitap okudum ( Bir İdam Mahkumun Son Günü ve Fahrenheit 451)
Daha sonra ne okusam ne okusam diye düşünürken bu kitabı yarım bıraktığım geldi aklıma, dedim bitireyim kitabı artık kaç gün olmuş. Ve kitabın kesinlikle en iyi ve kurtarıcı öyküsüydü.. Uzun olmasına rağmen o kadar sardı ki... Ahmet Ümit'in kısa kısa öykülerinden çok daha fazla sardı beni. Bir an bile sıkılmadım okurken çok heyecanlıydı ve merak uyandırıcıydı. 

Ahmet Ümit kitaplarını ben daha çok böyle sınav dönemlerinde kafa dağıtmak, zihni düşüncelerden uzaklaştırmak için okunacağı fikrindeyim. Peki, senin okuduğun ve tavsiye edebileceğin Ahmet Ümit kitapları hangisi? 






11 yorum:

  1. Agahta'nın Anahtarı'nı okudum. Güzeldi ama o kadar barizdi ki her şey, bir süre sonra sıkmaya başladı. Hemen okuyayım bitireyim bir kitap değil de arada çıkarıp okuyup geri koymalık bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle.. Özgür Bacaksız - Mutsuz Çocuklar Ülkesi de böyle ara ara düşüncelerden uzaklaşmak için okunabilecek kitaplar :))

      Sil
    2. Onu da okumuştum ama hicbir şey hatırlamıyorum hehehe

      Sil
    3. Anı kıtabıydı zaten normal ihihi :)

      Sil
  2. Aaa çok üzücü bir olay bu ya... Her şeyi dozunda sevmek lazım.. Umarım okursunuz, bu olayı aşıp :((

    YanıtlaSil
  3. İstanbul hatırası ve bab-ı esrarı okudum ben. İkisi de çok güzel, bir iki kitabını da yarım bırakmışlığım var :D bu kitaplarını da duymuştum ama okumamıştım, aklımda bulunsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstanbul Hatırası'nı pek merak etmiyorum.. Bab-ı Esrar ve Beyoğlu Rapsodisi merak ettiklerimden.. Hangi kitaplarını yarım bıraktınız merak ettim?

      Keyifli okumalar :)

      Sil
  4. Daha okumaya fırsat bulamadım Ahmet Ümit'ten bir eser. Umarım bir gün okuyacağım :)

    YanıtlaSil
  5. Tüm kitaplarini okudum. Gercekten sohbeti de kalemi de iyi bir yazar.

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı