3 Şubat 2021 Çarşamba

dizi : sweet home


Adı: Sweet Home | 스위트홈
Tür: Aksiyon, Gerilim, Fantastik/Bilimkurgu
Yönetmen: Lee Eung-Bok
Yayıncı: Netflix
Bölüm Sayısı: 10
Bölüm Süresi : 55 dk
Yapım Yılı: 2019 – 2020
Yayın Tarihi: 18 Aralık 2020
Dili: Korece
Ülke: Güney Kore
Oyuncular : Song Kang, Lee Jin Wook, Lee Si Young, Lee Do Hyun, Im Nam Hee, Kim Seung Chul
Konusu : Cha Hyun Soo, içine kapanık biridir. Green Home sitesine yeni taşınır ve taşınmasının üzerinden çok geçmeden bir canavar istilası başlar. Hyun Soo ve sitedekiler bu canavar istilasında birlikte hareket ederek hayatta kalmaya çalışırlar. 

Dizi Yorumum 

Gene bir gerilim gene bendeniz. Gerilim olurda ben seyretmeden geçer miyim hiç? Affetmem. Kardeşimle gerilim yetmezliği çektiğimiz bir zamanda paylaştı Netflix bu diziyi.  Fragman aşırı güzeldi. Birde dizide daha önce Hotel Del Luna'dan tanıdığım ve sevdiğim oyuncu Lee Doo Hyun olunca direkt havada kaptım diziyi. 

Son zamanlarda her dizi ve film Netflix üzerinden paylaşmak amacıyla yapıldığından görsel olarak muazzam kaliteli oluyorlar. Ortada bir konu olmasa bile sadece görsellik için oturup seyredesi geliyor insanın. Lakin bu dizinin konusu bence gayet güzel, kurgu enfesss... buna rağmen bir konu ne kadar kötü işlenebilir ki? Sorarım. Dizide beni en rahatsız eden şeyler, zaman kavramının olmayışı idi. Yani, olay hangi zamanda olmuş, olacak ya da oluyor takip etmesi gerçekten çok zordu. Pat bir anda geçmiş oluyor pat bir anda gelecek bir anda şimdiye geçiyor. Youtube'da bir klip seyrettiğinizi düşünün, olayları kesip kesip almışlar ne nereden belli değil, en iyi böyle açıklayabilirim. İşte bu dizide biraz öyleydi.

Dizi, gerilim olarak da güzeldi. Eğer bu türde çok fazla seyirci olma şansınız olmadıysa korkma ihtimaliniz oldukça yüksek. Bu türde istikrarlı bir seyirci iseniz üzgünüm ama bu dizi sizin için komedi gibi bir şey olacak. Zira biz çoğu yerde gülerek seyrettik. Görsel açıdan bu kadar kaliteli olup canavarların efektlerini nasıl bu kadar suni yapabilmişler anlamadım. Efektler çok ucuz duruyordu. 

Dizide görmekten keyif aldığım bir oyuncu daha vardı, Prison Playbook'tan tanıdığım Hapishane Kuşu(Kim Sung Cheol). Görünce kendisini aşırı sevindim. Vee.. oyunculuğu muazzamdı, çok iyi oynamış rolünü kendisini tebrik ederim. 

Müzikler güzel, konu güzel, işleniş ve gidişat kötü. Oldukça yavaş ilerliyor. 50 dakikalık bir bölümde neden dakikalarca birbirinize bakarsınız anlamıyorum, zaten 10 bölüm, nereyi doldurmak için bunca bakışmalar. Bakalım 2.sezon neler olacak. Bu dizi için  PUANIM 5/10 


İİlk gördüğümüz sahnede bu ikiliye aşırı sinir olmuştum
lakin bölümler ilerledikçe en sevdiğim karakterler bu ikili oldu.




Bırakmadık mı bu sahnede kalbimizi? En duygulandığım sahne burası (artı eksi dakikaları :(( )



















2 yorum:

  1. ben de bu diziyi izledim sınav haftamdaydı yorumumu henüz yazamadım belki zaman olur ve istersem ben de biraz yorumlarım. sevdim ben de diziyi ama dediğiniz gibi canavarlar çok acayipti bazıları komikti. ben pek korkunç şeyler izleyemem ama çok rahatsız olmadım dizide sadece bazen ani şeyler olunca ürktüm ama o kadar yani. karakterleri sevdim güzeldi :)

    YanıtlaSil
  2. Song Kang ve Doo Hyun için beklediğim ama gerilim olduğu için izlemediğim bir dizi. Korkmamak için izlemeyeceğim ama izlemediğim için hep içimde kalacak. :)) Kalemine sağlıııık :)

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı