21 Mart 2020 Cumartesi

film // edward scissorhands

Son zamanlarda her yerde karşıma çıktığı ve yapacak pek bir şeyim olmadığından merak edip bakmaya karar verdiğim film. Bir filmde Johnny Depp olur da beğenmeme şansımız olur mu hiç? Sanmıyorum. Kesinlikle oyunculuğunu çok iyi bulduğum ve baktığım her filmden keyif aldığım bir oyuncu kendisi. 

Başta 1990 yapımı mı ay ben bunu izleyemem filan diye düşünmüştüm. Eski yapımlara bakmak biraz zor geliyor bana... Ama film kesinlikle bakılmaya değer şans verilmesi gereken çok şahane bir filmdi. Ben çok keyif alarak seyrettim. 



filmdeki favori sahnem 
Film görsel olarak kesinlikle bir ziyafetti. Özellikle her karenin capcanlı renklerle bezenmesi ve Edward'ın diğerlerinden farkını ortaya koymak adına siyah beyaz kıyafetler giyinmesi. Ve ben her şey renkli iken sadece Edward'ın siyah-beyaz oluşunu onun tamamlanamayışı olarak görmekteyim. 

Toplumun farklı olana başta çok ilgi göstermesi, meraktan incelemesi, farklı olanı beğenmesi fakat zaman ilerledikçe farklı olanı kendine benzeterek ona ilgisini kaybetmesi, farklı olanı yanlış anlamaya ve etrafa yanlış göstermeye çalışması... 

Edward, bir mucit tarafından yapılmış ve daha Edward'ı tamamlayamadan ölmüştür. Edward, makas ellere sahip biridir ve Avon temsilcisi olan Peg onu bulur. Peg, Edward'ı kendi evinde yaşaması için olduğu yerden alır. Edward'ın insanlarla birlikte yaşamaya çalışılması anlatılmaktadır. 




10 yorum:

  1. Kafkaokurun bu ayki sayısında olduğundan ben de çok fazla gördüm listemdeydi. Bu yorumunuzdan sonra daha büyük bir heyecanla izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç zaman kaybetmeyin, çok güzel ve akıcıydı film :)

      Sil
  2. Kullanılan pudra renkleri, insana pamuk şeker ve kağıt helva hissi uyandırıyordu. Evlerin rengarenk olup Edward'ın evininse siyah olması ince ve hoş bir detaydı. Sonundan tatmin olmasam da güzel filmdi. :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de çok merak ediyorum bunu! Eski filmleri severim, listeme eklemiştim önceden ama
    izlemedim henüz. :)

    YanıtlaSil
  4. Sonu farklı olsaydı daha güzel olabilirdi.

    YanıtlaSil
  5. bu filmin hastasıyım çok severiiim :)

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı