23 Mart 2020 Pazartesi

kitap tavsiyeleri #evdekal

Normalde okuduğum kitapları tek tek paylaşıyordum ama şimdi evde zaman geçirmekten sıkıldıysanız diyerek tavsiye niteliğinde beğendiğim kitapları 2'li ve 3'lü gruplar halinde paylaşacağım. 2 hafta içinde okuduğum ve beğendiğim kitaplardan üçü: haruki murakami - karanlıktan sonra , haruki murakami - rüzgarın şarkısını dinle, victor hugo - bir idam mahkumunun son günü.

Daha önce Haruki Murakami'nin 'Uyku' adlı kitabını okumuştum. birde 'Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu' adlı kitabına başlamıştım fakat o dönem  kitap bana biraz ağır gelmişti, dersler sınavlarda da bir yandan içine girememiştim kitabın maalesef. 




"Öyle mi?" diyor genç adam. "İki kız kardeş ama yaşam biçimleri ne kadar farklı."
"Ayrı ayrı yaşamlar çünkü."
Genç adam, kızın söylediği şeyle ilgili olarak bir süre düşüncelere dalıyor. Sonra konuşuyor:
"Acaba neden hepimiz ayrı ayrı yaşamlar sürüyoruz? Demek istediğim, sözgelimi sizin durumunuzda, aynı ebeveynden doğmuş, aynı evde büyümüşsünüz, ikiniz de kız çocuğusunuz, buna rağmen neden bu kadar farklı karakterlere sahipsiniz acaba? Yol ayrımı nerede başlıyor? - favori alıntım- 

Bütün bir geceyi dışarıda geçirmek zorunda kalan Mari'nin gece boyunca neler yaşadığı anlatıyor. Gün battıktan sonra yaşananları anlatıyor. Çok akıcı ve sürükleyici bir romandı. Kesinlikle tavsiye ederim. 

Puanım : 7/10





"Doktor haklıydı. Uygarlık iletişimdi. İfade edip iletmeyi başaramazsak, uygarlık da sona ererdi. Tık... VE SON."

Karanlıktan Sonra adlı romanından hemen sonra Rüzgarın Şarkısını Dinle  romanına başladım. İlk okuduğum kitabı gibi bu da gayet akıcıydı. 2 saat aralıksız okusanız hemen biter. Bu kitabı Murakami'nin ilk kitabı ve 8 Ağustos 1970 yılında yaşadığı yaklaşık üç haftalık bir süre zarfında yaşadığı olaylarını anlattığı bir kitap. 

Kitaba ilk okuduğumda 5 puan vermişim. O da büyük ihtimalle Karanlıktan Sonra'yı daha çok beğenmiş olduğumdan kaynaklı.

Puanım : 5/10




"Ve karanlık yapıtları hayal etmekle geçen geceler."

"Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!"

"Delilik insanı yaşatır derler; en azından akıl acı çekmez; uyur, ölü gibi yaşar."

Ve cumartesi gece başlayıp pazar öğlen bitirdiğim bu harika eser. Hugo'nun, bir idam mahkumun son gününde neler hissettiğini, neler yaşadığını, düşündüğünü anlatığı yapıtı. 

Puanım : 8/10







Bu harika kitapları okuyun ve #EvdeKal'ın. Sağlığınız her şeyiniz ona değer gösterin. ♥ 

17 yorum:

  1. Murakami'nin başka kitaplarını okumuştum. Benim için yanlış kitaplardı onlar sanırım biraz uzaklaştım yazardan ama bu kitapları çok fazla kişi öneriyor. Bir idam mahkumunun son günü de okunmak için sırasını bekliyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Murakami'nin önce ince olan kitaplarını okuyup yazarın kalemini tanımak gerekiyor önce daha 1q84 gibi kitaplarını okunabilir, bencee...

      Sil
  2. Haruki Murakami'nin kitaplarını okuldan gelirken 2 saat içerisinde bitirmiştim. Çok akıcıydılar.

    YanıtlaSil
  3. murakami iki tane okudum ben de şimdilik, yazarın dünyasına giremedim daha ben deee :)

    YanıtlaSil
  4. yaa... e-oku uygulamasında olabilir eğer pdf okumak seni rahatsız etmiyorsa bir bakabilirsin :D

    YanıtlaSil
  5. Murakami herkese hitap etmiyormuş ama bende çok okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murakami'ye başlamak için Karanlıktan Sonra güzel bir tercih olabilir. Değişik bir kalemi var başta yadırgıyorsun ama alışınca okuması çok zevkli oluyor :D

      Sil
  6. heeey ne tür diziler izliyosun o zaman bugünlerdeee, k drama izlemiyom pek dedin yaa, senin izlediğin filmler diziler iyi oluyo geneldeeee, bakıyom arada blogunaaa, killing eve çok heycanlı bi de aklında olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında artık dizi izlemek bana çok zor geliyor o yüzende son zamanlarda dakikası maksimum 20 olan dizileri tercih ediyorum.. Brooklyn-99 ve The end of the f***ing world özellikle bakarken keyif aldıklarımdan... House M.D'ye de başladım geçenlerde 2 sezon sardı sadece...
      Devam eden netflix dizilerinden Stranger Things ve Dark favorim. Sabrina var ama biraz ergen işi gelmeye başladı 3.sezonla birlikte :(
      Geçenlerde Switched adlı Japon dizisine bakktım, konusu çok iyiydi :D aklıma bunlar geldi ya... aklıma gelenler olursa entry olarak girerim onları artık :D

      Sil
    2. brooklyn 99 çok hoş yaa :) f world da :) house klasik oldu artık eskilerden ooo :) stranger ve dark da iyiler tabii :) switched, çok sevmiştim var blogumdaaa :)

      Sil
    3. Tüh, hepsine bakmışsın... öneriler boşa gitti galiba :D

      Sil
  7. Puntoyu ayarlayabiliyorsun istediğin gibi ama bende hiç beceremiyor ve sevmiyorum dijital okumayı... Kitabı hissederek okumak çok başka :)

    YanıtlaSil
  8. Güzel tavsiyeler görüyorumm hiçbirini okumadım 😂😂 ben gelirim sık sık :) teşekkürler bu güzel yazı için!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım okuma şansınız olur, güzel kitaplar :D Çok teşekkür ederim *-*

      Sil
  9. Merhabalar,

    Haruki Murakami, çok sevdiğim yazarlardan biridir. Dünyaca ünlü yazarı ‘’Koşmasaydım Yazamazdım’’ kitabıyla tanıdım ilk. Yazmayı çok seven ve geçimini yazarak sürdüren bir yazar olarak bu kitap beni çok etkilemişti. Kitapta şu sözü çok sevmiştim: ‘’Evet, ben elbette büyük bir koşucu değilim. Fakat bu hiç de önemli bir sorun değil. Dünkü kendimi biraz olsun geçebilmek; önemli olan işte bu.’’ Şahane bir kitap, herkese tavsiye ediyorum. İzninizle bu kitaptan en sevdiğim 10 alıntıyı okumanız üzere sizinle paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/haruki-murakami-kosmasaydim-yazamazdim-kitabindan-10-enfes-alinti/

    Güzel okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı