5 Nisan 2020 Pazar

film // i can speak

Uzun zamandır Kore dizi ve filmlerini seyretmiyordum. Evde o kadar sıkıldım ki seyredecek bir şeyler bulamıyorum bir bakayım Kore filmlerine neler çıkmış ben bakmayalı neler var diyerek bakınıyordum. Eski dizileri mi seyretsem diye düşünürken aklıma Signal geldi. Çok severek seyrettiğim bir diziydi. O kadar iyiydi ki bundan sonra seyrettiğim diziler hep yavan geldi bana. Aa dedim Lee Je Hoon'un bakmadığım filmleri vardı onlara bakayım. I Can Speak fragmanları ilk çıktığında dikkatimi çok çekmişti birde Je Hoon favori aktörlerimden o olur da bakmaz mıyım hiç? Konusuna tekrar bakarken 'yaşanmış bir hikaye' olduğunu gördüm daha da ilgimi çekti hemen açtım seyrettim. 


Eğlenceli bir şekilde başlıyor film, başlarda biraz ağır ilerliyor ama eğlenceli diye düşündüm. Bazı esprileri kaçırdım maalesef çünkü bilirsiniz her ülkenin kendine has esprileri oluyor ve kelime oyunu filan da yaptılar gene de tepkileri çok eğlenceliydi. Eğlenceli başlıyor evet ama türü dram aynı zamanda... Filmin ilk yarısı eğlenceli başlıyor ve kalanı dram olarak devam ediyor. Ben ağlamamak için kendimi zor tuttum. Gerçekten, üzücü bir olaya bağlandı. Ve bunun yaşanmış olması... Boğazımda düğüm düğüm... 


Film Künyesi

Konusu : Film, Park Min Jae ile Na Ok Boon adlı yaşlı bir teyzenin dostluğunu anlatıyor. Teyzemiz, pazar yerinde gördüğü yasaya aykırı olan şeyleri her gün gidip Bölge Müdürlüğü'ne şikayet ediyor. Son 20 yılda 8000 şikayet yaptığı için herkes o gelince kaçacak yer arıyor ama Bölge Müdürlüğü'ne Park Min Jae geldikten sonra işler biraz değişiyor. Ve bu teyzemiz İngilizce öğrenmeyi çok istiyor, bir şekilde Min Jae'nin İngilizce bildiğini öğrendiğinde ondan ders almak istiyor. Başlarda Min Jae istemese de bir süre sonra teyzemize ders vermeye razı oluyor.. İşler bundan sonra eğlenceli ve bir o kadar hüzünlü bir hal alıyor. 
Oyuncular  : Lee Je Hoon, Na Moon Hee
Yönetmen : Kim Hyun Seok 
Tür : Dram, Komedi Süre : 119 dakika Yapım Yılı : 2017  
Ülke : Güney Kore  IMBd Puanı : 8,4/10



Film Hakkında Görüşlerim

Filmin gerçekte yaşanmış olması artı bir puan benim için. Filme bakarken bunun yaşanmış olduğunu düşündüğünüzde içine daha çok çekiliyorsunuz. Bu tarz filmler bizleri daha rahat etkiliyor çünkü. 
Filmi, seyrederken sürekli Henry oynasa nasıl olurdu diye düşünmeden edemedim. Je Hoon ile Henry'i birbirine çok benzetirim zaten. İngilizce öğretme kısımlarında sürekli Henry olsa çok iyi olurdu diye düşündüm. 
Lütfen filme bir şans tanıyın. Bende başta çok istekli açıp klişe filmler gibi olmuş diye düşünürken sonuyla sarstı adeta... Buraya bağlanmasını hiç ama hiç beklemiyordum. Teyzemizin bu çabasının altında yatan hüzünlü hikayesini sizde seyredin.
Ve ve ve filmdeki şarkılar çok güzeldi. 






10 yorum:

  1. Konu çok güzeldi, oyuncular çok iyiydi ama izlerken o kadar çok sıkıldım ki.
    Henry konusunda katılıyorum, çok yakışırdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, konu çok iyiydi ama hafiften sıkıldığım yerler oldu :(

      Sil
  2. Merhaba, Kore filmlerine de yeni yeni başladım ben de...
    Bloğuma beklerim. Anahtar paspasın altında:)

    YanıtlaSil
  3. Kore yapımlarına bayılıyorum,en kısa zamanda izleyeceğim teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  4. Bir sürü Kore dizisi izledim ama izlediğim filmler konusunda zayıfım :( Listeme ekleyeyim teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. ay iyimiş izlerim saol :)

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı