17 Nisan 2020 Cuma

favori bölümler : black mirror


Black Mirror Netflix'e geçene kadar aşırı keyifle seyrettiğim dizilerdendi. En sevdiğim yani her bölüm farklı bir konu üzerinde durarak geleceğe dair karamsar, korkunç ve sıra dışı senaryolar oluşturması. Lakin son 2 sezon ile aşırı sıradanlaştı, her bölümünü keyifle ve tüylerim ürpererek seyrediyordum oysa.

Son zamanlarda çok fazla Kore dizisi paylaştım gibi geldi, aşırı monoton görünüyor bu şekilde. Bende severek seyrettiğim Black Mirror bölümlerini paylaşmak istedim. Şuan bakar mısınız bilemem, gerebilir bu sizi ama elbet bir gün bakmak isterseniz diyerek aşağıya bırakıyorum Favori bölümlerimi. Sağlıcakla kalın, seviliyorsunuz.


2x2 "Beyaz Ayı"
Victoria adlı karakterimiz bir gün uyandığında kim olduğunu dahi hatırlamaz bir halde uyanır. Çevresindeki herkes ona eziyet eder ve ona hiçbir şey açıklamaz. Kendisini, herkes tarafından seyredilen hayvanat bahçesindeki bir fil gibi hisseden Victoria'nın yerinde siz olsanız neler hissederdiniz?
Kesinlikle favori bölümlerinden birisi, sonuna kadar hiçbir şey anlayamıyorsunuz ve sonunda o çarpıcı mesaj şak diye suratınıza çarpıyor. Şiddetle tavsiye edebileceğim bir bölümdü.

3x2 "Artırılmış Gerçeklik"
Parası olmayan Gezgin bir adamın piyasaya sürülmeye hazırlanan bir oyun sistemini deneme aşamasında gönüllü olmasıyla başına gelenler anlatılıyor.
Bu bölüm hem aşırı korkunçtu hem de aşırı hüzünlüydü bence. Korktum, üzüldüm, şaşırdım... hepsini tattırdı.

3x1 "Dibe Vuruş"
Sosyal medyadaki puanlarınıza göre yaşadığınız bir hayat düşünün, çalıştığınız işten kazandığın para ile hayatınızı idame ettirmediğiniz, gelen beğeniler ile statünüzün belirlendiği bir hayat.
Bu kesinlikle adım adım ilerlediğimiz bir senaryo aslında. Sırf beğeni almak için sosyal medyada kırk takla atıyoruz, bu senaryoya çok da uzak değiliz. Güzel bir bölümdü.

3x5 "Acımadan Öldürmek"
Bir asker düşmanla ilk mücadelesinden sonra normal olmayan tepkiler vermektedir ve bunun nedeni araştırır.
Kesinlikle ve kesinlikle en sevdiğim bölümlerden. Korku, gerilim, heyecan ve mükemmel bir son.

3x4 "San Junipero"
Çok keyifli bir bölümdü aslında. Black Mirror'de bir aşk hikayesi seyretmek isterseniz, güzeldi. Akıcıydı.

4x4 "Hang The DJ" 
İlişkilerin ne kadar süreceğini önceden belirleyen bir ilişki sitesinde tanışan Amy ve Frank sistemi anlamaya çalışır ve sorgularlar. 
Aslında oldukça güzel bir bölümdü lakin gereğinden fazla +18 sahne vardı. Bu biraz rahatsız edebilir, onun haricinde oldukça güzel bir bölüm. 






11 yorum:

  1. Gerçekten tam aradığım öneriyi buldum şu an. Black Mirror izlemek istiyorum ama nedense her bölümünü değil. Zaten birbirinden bağımsız bölümler diye birkaç güzel bölüm izlemek istiyordum. Yazdığınız bölümlere konusuna göre ilgimi çekeni izleyeceğim. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, çok sevindimm.. Özellikle 3x5 tavsiyemdir.. Keyifli seyirler :)

      Sil
  2. Anlattıklarına göre bir bakılması lazım. Güzel bir diziye benziyor. İncelemek için listeme ekledim teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dizi, her bölüm birbirinden bağımsız :) Rica ederim :)

      Sil
  3. Bu diziyi bir arkadaşım tavsiye etmişti. Favori bölümlerin de ilgimi daha çok çekti. Mutlaka bakacağım.

    YanıtlaSil
  4. İzlemek istediğim bir dizi ama korkabileceğimi söylediğin için izleyebileceğimi sanmıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3x1 ve 3x4 korkmadan seyredebileceğin bölümler, özellikle 3x1 en azından Black Mirror'un mantığını anlaman açısından iyi bir tercih :D

      Sil
  5. 4 bölüm falan izlemedim. En çok aklımda kalan bölüm 3x2 idi.

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı