12 Nisan 2020 Pazar

film tavsiyeleri #evdekal

Selam, dostlarım. Şimdi tavsiye edeceğim filmlere üst üste baktığım için iki ayrı başlık açmak istemedim hem sizi de tek seferde farklı seçenekler sunmuş olurum diye düşündüm. Netflix hesabımı aktifleştirmeden önce aklımda bir sürü film ve dizi vardı ama nasıl oluyorsa hesap açınca hepsini unutuyorum ya da bir türlü site içinde aradığımı bulamıyorum. Ee, birde ne seyretsem ya kararsızlığı çok yaşadığım için, filmi seyretmek 2 saat film seçmek en az 4 saat benim için. Bu hafta içinde baktığım ilk film, herkesin öve öve bitiremediği, The Platform oldu. Filmleri kardeşlerimle seyrettiğim için sadece benim seyredelim demem yetmiyor, onlarında onaylaması gerekiyor. Onlar 7.Koğuştaki Mucize'ye bakmak istiyorlardı ama ben çok zorladığım için oflayarak da olsa bakmayı kabul ettiler. 



The Platform, belirsiz katlardan oluşan ve her katta 2 kişinin kaldığı bir delikten oluşuyor. Kimisi isteyerek bu deliğe geliyor kimisi gelmek zorunda kalıyor. Ve her giren kişi yanında istediği bir eşya getirebiliyor. Sıfırıncı kattan başlayarak her katta ilerleyen bir asansör var ve katta kalan kişilere yemek gönderiliyor. Bu yemekli sistem her katta belirli süre kalıyor ve yemeği hızlıca ve hunharca yiyen üst kattakiler yüzünden alt katlardaki kişilere neredeyse hiç yemek kalmıyor. Bu katlarda kalan kişiler 1 ay sonrasında başka bir kata gözlerini açıyor. Yanınızdaki kişi değişebilir ya da aynı kalabiliyor. Başrol karakterimiz diploma almak için 6 ayını burada geçirmek adına bu deliğe yerleşiyor. Burada yaşadığı süreç anlatıyor. Verilen mesaj oldukça iyi ve açıktı aslında ama seyretmesi benim için biraz yorucu ve maalesef mide bulandırıcıydı. Eğer kan, dışkı gibi ögeler sizi rahatsız ediyorsa rahatsız olabilirsiniz. Onunda akıcıydı, sıkmadı beni. 


7.Koğuştaki Mucize, 7yaşındaki kızı Ova ile aynı zekaya sahip Memo'nun başından geçen olaylar anlatılıyor. Ben yıllar önce çok övüldüğü ve o zamanlar Kore dizi ve filmlerini çok seyrettiğim için orijinaline bakmıştım. Eğer onun yorumuna bakmak isterseniz tıktık. Kardeşlerim bunu seyretme konusunda çok ısrarcıydı. The Platform'dan sonra buna baktık. Ben orijinal yapımını çok beğenerek seyretmiştim normalde dram sevmediğim için film seçerken dram konusu tercihim olmuyor, olsa bile en sonda geliyor lakin çok duygulanmış hatta hönküre hönküre ağlamıştım. Uyarlaması da güzeldi ama ben çok etkilenmedim maalesef. Dram filmleri seviyorsanız seveceğiniz bir yapım. Sadece neden acılarımız bile uyarlama oluyor, beni rahatsız eden bu. 

Peki bu iki filmi seyrettiniz mi, 
sizin düşünceleriniz neler?

105. takipçimde 105.yayınım
için bir tebrik alırım ehehe alkışşş*konfeti*

5 yorum:

  1. 2 sini de izledik. the platform bol kanlı açgözlülük ve bencilliğin ele alındığı bir filmdi. 7 Koğuş ise ağlayarak izlediğim babam ve oğlumdan sonra 2. sırayı alan bir türk filmiydi benim için.

    YanıtlaSil
  2. İki filmi de duymuştum bakmak da istiyordum ama erteliyordum hep. Bunları da listeme ekledim. Çoook teşekkürler :) bu arada 105. takipçin ve 105. yayınını tebrik ederim :D

    YanıtlaSil
  3. kutlarım seniiiii işallah bol yayının bol takipçin olur ve burda hep birlikte oluruuz. the platform iyi film ama biçok sahnesine bakamadım :) yedinci koğuşun oricinalinde ağladım bu yerlisini izlemediiim :)

    YanıtlaSil
  4. The Platform, büyük etki bıraktı bende. Verilmek istenen mesaj o kadar güzel verilmiş ki.

    YanıtlaSil
  5. İki filmde başarılıydı. Ama dediğin gibi 7.Koğuştaki Mucize'nin orjinalini daha çok duygulandırmıştı. Yinede kendi kültürümüzü baz alarak uyarlama çok başarılı olmuş. Yer yer gözlerim doldu.
    Platform'un verdiği mesaj ve filmin konusu çok iyi. Ama yer yer midem bulanmadı değil.

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı