29 Haziran 2015 Pazartesi

Death Note "L vs Kira"

Ben geldim, uzun bir aradan sonra. Bu ay blog ile hiç ilgilenemedim biliyorum. Fazla üşengeç ve yorgunum nedense. 

Bugün anime listemde kalan bütün animeleri yazacağım, inşallah. Şimdi neredeyse hepimiz baktığı, hatta anime ile alakası olmayanların bile bildiği bir anime olan, Death Note'u konu alacağım.


İlk seyrettiğim ve bu anime ile anime dünyasına girdiğimi belirtmeden geçemeyeceğim. Kurgusuna hayran kalarak, gözümü daha kırpmadan seyrettiğim bir animeydi. Gerçekten ince düşünülmüş harika bir anime 

Şimdi, Yagami Light adında üniversite sınavına hazırlanan bir karakterimiz var. Olay bu Light'ın ders esnasında anlık dışarı bakması ve bir defterin yere süzülüşünü görmesi, okul çıkışında ise istemsizce defteri gidip almasıyla başlıyor.

"Bu deftere ismi yazılan insan ölecektir."

Defterde yazan budur ve Light başta saçmalık olduğunu düşünür. Genede defteri alıp evine götürür. Haberlerde gördüğü bir haber ile defteri test eder ve adını yazdığı adam ölür. Tabi Light'cığımız böyle bir defteri bulmuşken kaybeder mi? Hangimiz kaybetmek istemez ki? Bu defter ile Light kendi hayal dünyasındaki ; suçsuz, tertemiz bir dünya yaratmak adına bu defteri kullanmaya başlar ve gördüğü her suçluyu deftere yazar.

Ve tabi bu garipliği sezen kişiler olayı araştırmak adına L'i görevlendirir. Ve burada L vs Kira başlamış olur. 

Şimdi, genelde L taraftarları ve Kira taraftarları olmak üzere ikiye ayrılınıyor, gördüğüm kadarıyla. Ben Kira'ya daha yakın hissetsem de kendimi taraf tutamıyordum. Ama Kira işini sapkınlık boyutuna getirmeyin, kendi Tanrı gibi görmese Kira taraftarı olurdum bu bir gerçek. Yani elinize böyle bir defter geçse sizde kullanırdınız değil mi? 

Her şeye rağmen anime de favorim Ryuk. Kendisi Ölüm Meleği olur. 

Death Note'un 3 seriden oluşan bir filmi ve yeni başlayacak olan bir dizisi bulunuyor. Filme bakma şansı bulamadım amma ve lakin izlerken mutlaka onun hakkında da yazacağım.


Konusu : Yagami Light, üniversite giriş sınavlarına hazırlanan bir lise son sınıf öğrencisidir. Light (Raito), Japonya'nın belki de en yetenekli ve zeki öğrencisi olmasına rağmen, yaşadığı dünya ona tat vermemektedir. Her gün gittikçe artan suç oranı ve adalet sisteminin çökmüşlüğü, onun için bu dünyayı daha da anlamsız ve çürümüş kılmaktadır. Bu yüzden de, hiç bir şeyde anlam görmemektedir.Light, bu buhranlarını kendi içinde yaşarken, ders sırasında bir defterin gökten düştüğünü görür. Okul çıkışı elinde olmadan defterin düştüğü yere yönelir. Defterin üstünde "Death Note" yazmaktadır. Defteri yerden alıp incelediğinde hiç de inanacağı şeylerle karşılaşmaz."Bu deftere ismi yazılan insan ölecektir."Nedenini kendi bile bilmeden, defteri alıp evine döner. Evde haberleri izlerken, bir adamın bir anaokulundaki öğrencileri ve öğretmenleri rehin aldığını izler. Defterin gerçekliğini test etmek için rehin alan adamın adını deftere yazar. Ve 40 saniye sonra adam ölür.Defterin gerçekliği karşısında şaşkına dönen Light, kendi ideal dünyasını yaratmak için diğer suçlulara yönelecektir. Ama ya dünya onun varlığını öğrenip peşine dünyanın en iyi dedektifi L'i takarsa?Türü : Aksiyon, Gerilim, Doğaüstü güçlerBölüm Sayısı : 37/37Yapım Yılı : 2006
Yazının bir yerine spoi atsam mı diye çok düşündüm ama böyle bir şey yapmamayı seçtim. Spoileri kimse sevmez değil mi? >.< Ama şöyle bir not düşeyim 25 sanırım 25. bölümden sonra zorla izleyeceğiniz bir anime. Ne gerek vardı buralara diyebilirsiniz. 
Bilgiler türkanime, fotoğraflar google'dan alıntıdır.  






1 yorum:

  1. Biliyor musun ben daha bitiremedim bu animeyi. Kaçıncı bölümde bile kaldığımı hatırlamıyorum.

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı