15 Mayıs 2020 Cuma

film || forgotten



Film Adı : Forgotten || Gi-eok-ui bam || 기억의 밤
Tür : Psikolojik, Gerilim, Gizem
Yönetmen: Jang Hang Jun
Yayın tarihi: 29 Kasım 2017 
Yayın Süresi : 1 saat 48 dakika
Ülke: Güney Kore 
Dili: Korece
Oyuncular  : Kang Ha Neul, Kim Mu Yeol, Lee Eun Won, Mun Seong Kun, Na Young Hee 
Konusu : Jin Seok; abisi, anne ve babası ile yeni evlerine taşındığı gün evin önceki sahibinin üst katta olan odayı açmamalarını ve oradaki eşyaları bir süre saklamalarını söylediği odadan garip sesler duyar. O odada ne olduğunu merak eder. Yağmurlu bir gece ağabeyi ile dışarı çıktığında eve dönerken ağabeyi kimliği belirsiz kişilerce kaçırılır. Kaçırılmasının 19.gününde eve tekrar dönen ağabeyinde bir gariplik sezer. Anksiyete bozukluğu olduğu için sözlerine pek kimse inanmayan Jin Seok, ağabeyinin kaçırılmasını, kilitli odanın arkasındaki çarpıcı ve karmaşık sırrı öğrenmeye çalışır.  
.
.
.
.


Bu film çok uzun zamandır listemde olmasına rağmen bir türlü bakamamıştım. Bazen bilinçli bazen bilinçsiz. Sürekli fragmanına bakıp her defasında filmi açacakken kızlarla başka bir film seyretmeye karar veriyorduk. Film gerilim ve yavaş tempolu olduğu için bakmakta biraz tereddüt ediyorduk ama bir yandan Kang Ha Neul olduğu için deli gibi merak ediyorduk filmi. Her şeyin bir zamanı varmış, bizim için bayağı geç oldu ama güzel de oldu. Sonunda seyredebildim. 

Dediğim gibi yavaş tempolu oluşu bizim için biraz sorundu lakin filmi açınca -son 15dk- gram gerilimsiz, heyecansız, merak uyandırmayan bi' sahne yoktu. "Şimdi ne olacak, neden böyle oldu, neden böyle yaptılar, ay ne olacak acaba?.." gibi sorularla ve olayın gidişatıyla etkilendik biz. Gerilim filmlerini korku filmlerine tercih ediyorum ben. Gerilim filmi severim ama daha önce hiçbiri beni bu denli korkutmamıştı. Oturduğum yerde aynı  bu şekil (gifteki gibi) oldum. İlk kez bir gerilim filmde kalbim yerinden çıkacak gibi oldu. Çok fazla ters köşe vardı filmde, bir sahne vardı ki çığlık atmadan duramadım. Böyle güzel olduğunu bilseydim çok daha önce bakardım, üzgünüm Ha Neul. 

Başlarda, Jin Seok'ta anksiyete bozukluğu olduğu için filmi kesin şizofreniye bağlayacaklar diye seyrediyordum lakin öyle karmaşık ve heyecanlı şeyler çıktı ki işin içinden ben şok oldum. Filmi açınca da "Kore filmleri hep aynı oluyor ya" diye yakınıyorduk. Son zamanlarda baktığım en iyi Kore filmi olabilir. Son 15 dakika hariç, olayı aydınlığa kavuşturduktan sonra çok uzattılar gibi geldi bana. Böyle anlamayan birine ağır ağır sindire sindire anlatırsınız ya bi' konuyu. Gerek yoktu.

Muhteşem ters köşeleriyle, gizemi ile, sonuna geldiğinizde kafanızda oluşan soru işaretlerini en iyi şekilde gidermesi ile... ben bu filme aşık oldum. (Filmi seyrettiğimden beri tek başıma lavaboya gidemiyorum komşular, tüylerim hala diken diken.)


Puanım 9.5/10 
(yarım puanı son 15 dakikanın fazlalığından kırdım sorry) 


Extracirricular'ın kapağındaki oyuncuyu Ha Neul sandım demiştim, Ha Neul'ın filmden bir kesiti. Benzemiyorlar mı ama?





20 yorum:

  1. Gerilim ve korku filmleri beni izlemeden korkuya düşürür. İzlemeli miyim acaba :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bolahenkli ,

      ya aslında çok korku yoktu ama gerilim biraz var evet. korku da sadece bir sahne vardı orada korkarsan korkarsın :)

      Sil
  2. Ya aslında o kadar hatta hiç korkunç bir film değil ama o sahneyi hafızamdan atamıyorum. Hiç beklemediğimiz bir anda çıktığı için etkilendik sanırım. :D Farklı ve güzel kurgusu vardı, tavsiye edilir. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mavi gökyüzünün elleri ,

      yani, evet, aslında çok korkunç değildi ama seyrederken o korktuğumuz sahne gibi olacak korkusu sardı beni ondan çok gerildim :D

      Sil
  3. Filmdeki oyuncuyu çok severim. Benim de uzun zamandır listemde olan bir film. Ön sıralara alayım. Senin yorumlarına güveniyorum. Çoğu konuda aynı şeyi düşünüyoruz film dizi anlamında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gonca ,

      ha neul, benimde sevdiğim bir oyuncu. çok uzun süre listemdeydi sırf ha neul için bakmak istiyordum hep erteledim ve pişman oldum açıkçası baktıktan sonra, bunca zaman ertelediğim için. evettt, fark ettim film/dizi konusunda benzer düşünüyoruz, beğeneceğini düşünüyorum filmi, keyifli seyirler şimdiden ::))

      Sil
  4. Her dakikasını 'ay ay' diye izleyip sona gelince 'uzattınız ama' şeklinde izlenen film. sonu bağlanamamış gibiydi, çok tatmin etmedi beni hehe ama ala izliyormuşum gibi bir etki var, güzeldi.
    *SPOILER*
    Black Mirror'un bir bölümü vardı, beyaz ayı mıydı neydi, onu hatırlattı bana. ve sen o kadar yıl oku koskoca doktor ol, sırf sigorta parası alıp çocuklarına bakabilmek için karını öldürt, vay be.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taenry ,

      ya, evet son 15-20 dk hariç efsaneydiiiğ :D
      aaa, evet sen söyleyince anımsadım, anımsatıyor-korkunç bir senaryo-... doktorun yaptığı şey çok saçmaydı ya >.<

      Sil
  5. Kore dizilierini severim iş yerinde vakit buldukça ara ara seyerdeiyorum bunuda listeme aldım teşekkür ederim kardeşim

    YanıtlaSil
  6. Netflix'ten bakayım. Sırlı gizemli yapımları severim. :)

    YanıtlaSil
  7. İzlediğim Kore filmlerini dizileri kadar sevmediğim için biraz uzak duruyorum ama yazını okuyunca bu filmi bayağı merak ettim. Kang He Neul'da varsa kesin izlerim. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler kitaplığı ,

      bende dizilerini filmlerine göre daha kaliteli ve izlenesi buluyorum. başta da zaten klasik kore filmleri gibi değildir umarım diye yakınarak açtım filmi -sonu hariçç- baktığım en başarılı kore filmleri arasına alabilirim bence :) ha neul gene çok başarılıydı :)

      Sil
  8. Ben izlesem çok korkarım kesin :D Konusunu okuyunca merak ettim ama çok korku/gerilim izleyemiyorum. Benimle izleyecek biri olursa bir nebze... O zaman güzel oluyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak ,

      ben gerilim sevdiğim halde tedirgin oldum -o da bir sahne vardı o yüzden- siz gene de yanınızda biri varken bakın :) evet, o zaman daha güzel oluyor :))

      Sil
  9. izledim çok iyiydi yaa :) son yazımdaki filmler o kadar güzel kii bi bak yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,

      evet, çok iyiydi :)) baktımmm sadece 2 filme bakmamışım :))

      Sil
  10. ay sen the world of married izle bak nasıl gerilim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone i

      bunu gördüm birkaç kez ama dizi olduğu için bir tereddüt ediyorum konusu ilgi çekici :))

      Sil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı