26 Mayıs 2020 Salı

dizi || strangers from hell



Dizi Adı : Strangers From Hell || Hell Is Other People
Tür: Gerilim, Gizem, Psikolojik
Yönetmen: Lee Chang Hee
imdb: 8.3
Bölüm Sayısı: 10
Bölüm Süresi : 1 saat 4 dakika
Yapım Yılı: 2019
Dili: Korece
Ülke: Güney Kore
Oyuncular : Im Siwan , Lee Dong Wook , Lee Jung Eun
Konusu : Yoon Jong Woo, 20'li yaşlarında askerliğini yapmış ve üniversite mezunu bir gençtir. Şimdiye dek taşrada yaşamış ve iş için Seul'e taşınmaya karar vermiştir. Üniversitedeki üst sınıfı olan arkadaşı aracılığı ile iş bulan Jong Woo, para biriktirene dek küçük ve ucuz bir daire kiralamaya karar verir. Cennet Konutları adlı  binada bir oda bulur. Her ne kadar içine hiç sinmese de sırf ucuz olduğu için burada kalmaya karar verir. 303 numaralı odada kalan Jong Woo, aynı mutfağı ve banyoyu paylaştığı komşularının aşırı tuhaf insanlar olduğunu düşünür. Öncesinde çıkmış bir yangın nedeniyle binanın dördüncü katı kullanıma kapalıdır fakat Jong Woo dördüncü kattan tuhaf sesler duyduğuna emindir. 4.kattan gelen seslerin gizemini çözmeye çalışırken tuhaf komşularıyla da korkunç bir mücadele vermesi gerekiyordur.

Lee Joon. Gap Dong dizisinden bir kesit.
[görsel kaynak google]

Netflix önerilerimde yukarıdaki fotoğraf ile sürekli karşıma çıkıp aşırı ilgimi çektiği için bakmayı çok istediğim bir diziydi. Bu sıralar da gerilim ve korku türüne kafayı takmış durumdayım kaçırır mıyım, açtım hemen bakmaya başladım. Lee Dong Wook zaten sevdiğim bir oyuncu onunda oynadığını görünce güzel bir yapım olacağını düşündüm. Im Siwan da Kore'de oyunculuğu bakımından çok övülüyor lakin ben daha önce kendisini hiçbir yapımda seyretmedim, burada görmüş oldum oyunculuğunu. Ara ara Lee Joon oynasa nasıl olurdu diye düşündüm, zira kendisini daha önce Gap Dong gibi harika bir yapımda nefis bir psikopat rolünde seyretmiştim. Buraya da yakışırdı. Siwan da çok iyi oynamış. Özellikle mimikleri çok başarılıydı. (Ve etkisinde kaldığım için sürekli dizi hakkında araştırma yaparken Siwan'ın webtoon karakterine daha çok benzediğini fark ettim. Dizideki oyuncu seçimleri oldukça yerinde. Webtoon'u okumak isterseniz ilk 4 bölüm mangatr'de çevrilmiş.)

İlk gerilim ve korku türünü görünce ben hayaletler olacak diye beklemiştim, komşuları sıradışı varlıklar olacak diye düşündüm. Gerçi komşuların normal olduğunu iddia edemeyiz bence. Konusu bakımından oldukça güçlü bir yapım. Webtoon uyarlaması -ki baktığım son 3 yapım webtoon uyarlaması idi- Dizideki, sahne geçişleri, oyunculuklar ve özellikle işlenen karakterler kesinlikle muazzamdı. Ben en sevmediğim yanı olayların çok yavaş akıyor oluşu. Bazı bölümlerde 1 saat değil de sanki 2 saat seyretmişim gibi hissettiğim oldu. Gerilim yazsa da türünde pek gerilimle alakası yoktu -benim için belki öyle- dizi daha ziyade sinir bozucuydu. Sizi aşırı gıcık ediyor ve sinirlerinizi bozuyor.  Bunun bir nedeni de işlenen karakterlerin çok tuhaf olmasıydı. Psikolojik kısmında ise, hafif bir psikolojinizi "güçlü müsün?" diye yokluyor. Hatta şöyle söyleyeyim, kardeşim dizi bittikten sonra sürekli biri beni izliyor gibi hissediyorum diye yakınmıştı. Gerilim ve korku unsuru seyrederken yokmuş gibi hissediyorsunuz lakin daha sonra hafiften bir tüyler ürperiyor. Gizem güçlüydü, sonunda ne olacak diye aşırı merakla seyrettim. Final bölümünde adeta bir beyin yanması yaşadım. Yanıyosun Fuat Abi, abi cidden yanıyosun! 


Dizide Kafka - Dönüşüm kitabını görünce sebepsiz mutlu oldum. -Konuda az çok bununla alakalı diyebiliriz- Bunun dışında neler yazsam bilemiyorum. Bir sürü gif yapılacak yer var ama sahnelerin hepsi spoiler içeriyor. Yazacaklarımda bunların dışında olursa spoiler vereceğim gibi. Ben spoiler vermeden ufaktan kaçıyorum, seyredin seyrettirin, güzel yapım. Puanım 8/10 



sol webtoon, sağ dizideki karakterler. 





15 yorum:

  1. Tanıtım için teşekkürler, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. İlginç bir dizi! Dizi mimi yaptım ben de şimdi :))

    YanıtlaSil
  3. çook severim, kışın izlediydiiim :) amaa hiçbirii the world of married kadar heycanlı olamaaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,

      üçüncü defa övüyorsun diziyi, bakacağım ona da :))

      Sil
  4. heeey, zamanın olunca son yazıma bir baksanaa, diziler, sen de seçseneee :)

    YanıtlaSil
  5. Geçen izlemeye karar verip ani bir kararla başka diziye başladım türü korku olunca. Ama çok gerilere atmadım hele ki sen beğendiysen birazcık hızlandırabilirim izleme işini :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gonca ,

      Aslında korkunç hiç değildi ama biraz psikolojik olarak insan etkileniyor, güzeldi güzeldi seyret bence :))

      Sil
  6. Yorumundan sonra hemen bloguna geldim ve diziyi izleyip yorumlamışsın bile, ne güzel oldu :)
    Söylediğin her şeye katılmakla birlikte Gap Dong dizisinden bahsettiğini de okuyunca gözlerimden kalpler çıktı. Şahane bir diziydi değil mi? Tekrar izlemek istedim resmen. Lee joon'un oyunculuğu ise efsaneydi. İki dizi de türünün en iyilerindendi kesinlikle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. akela ,

      bence de şahane bir diziydi, efsaneler içinde yer almalı..Bende ara ara katilin ıslıkları kafamın için çalıyor, tekrar mı seyretsem diyorum ihihi Lee Joon'u tekrar bu tarz yapımlarda görmeyi çok isterim :)

      Sil
  7. diziyi not aldım izlemeye çalışacağım.

    YanıtlaSil
  8. İzlememin üzerinden ne kadar geçti hala içimi bir garip yapıyor. Çok iyiydi. Psikolojimi güzel yokladı dfghf

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı