13 Mayıs 2020 Çarşamba

dizi || extracirricular



Dizi Adı : Extracirricular | Human Class | 인간수업
Tür: Dram, Gençlik
Yönetmen: Kim Jin-Min
Yayıncı: Netflix
imdb: 7.9
Bölüm Sayısı: 10
Yayın Yılı : 2020
Dili: Korece
Ülke: Güney Kore
Oyuncular : Kim Dong Hee, Park Ju Hyun, Jung Da Bin, Nam Yoon Soo
Konusu : İyi bir üniversitede okuma hayali olan Ji Soo, anne ve babasıyla bağlarını kopardığı için para kazanması gerekmektedir. Yaşamını idame ettirebilmek ve okul masraflarını karşılamak için kirli işlere bulaşır. Kimliği gizli olarak, bir flört uygulamasında şahısların güvenliğini sağlamaktadır. Bir gün işlerini yürüttüğü telefonunu kaybeder ve telefonunu bulmaya çalışır. Telefonu bulamadığı gibi birde onu arayan kişinin hoş olmayan şakalarına maruz kalır. 
Selam dostlarım, nasılsınız? Ben az önce bitirdiğim dizinin yorumunu - sıcacık- hemen yazayım dedim. İlk başta Netflix önerilerimde çıktığında yukarıdaki posteri ben efenim Kang Ha Neul beyefendi sandım -benzemiyor mu ama?- "Aa, ne güzel Ha Neul yeni dizide oynuyor hemen bakayım" dedim ama fragmanda kendisini göremeyince oyuncunun başka birisi olduğunu anladım. Genede konusu ve fragmanı -ve özellikle posteri- ilgimi çektiği için bakmaya başladım. Birde dizi 10 bölüm ve bölüm süreleri maksimum 1 saat olunca bir oturuşta bitiririm dedim -lakin öyle olmadı tabii-

Dizi, Ji Soo adlı çok sessiz sakin bir karakterinin rehber öğretmeni ile olan konuşmasıyla başlıyor. Rehber öğretmeni, çok sessiz olduğundan hayalet gibi kimsenin onu görmediğinden, dertlerini hep içine attığından şikayet ederek ona, birazcık da olsa sorun çıkarmasının zararı olmayacağından bahsediyor. Ve Jisoo öyle bir sorun çıkarıyor ki, ben bu lisede okuyor olsam aklımın ucundan dahi geçmezdi JiSoo'nun böyle bir iş yapacağı -kendisi erkeklerle kadınları bir araya getiren bir uygulamada arabulucu ve güvenlikten sorumlu kişi- Kitae karakterinden beklerdim yüzde yüz.

Tabi olaylar daha burada başlamıyor. Rehber öğretmeni kurduğu kulübe üye olmasını ister. Klüpte tek bir üye vardır o da, Kyuri adlı bir öğrenci.
Kyuri ise zengin bir ailede büyümüş ve hayatında her şeyi mükemmel ve eksiksiz yapmasını isteyen ebeveynlere sahip bir kız. Erkeklerle rahatlıkla ve harika bir şekilde futbol dahi oynayabilmektedir.
Zorla da olsa Jisoo kulübün toplantısına katılır ve Kyuri ile orada tanışır, daha önce birkaç kez gördüğünde ondan etkilenmiştir bile. Kulüp toplantısından sonraki gün Jisoo iş telefonunu kaybeder. Telefonu kimin aldığını bulmaya çalışırken telefonuna gelen aramada onunla dalga geçecek şeyler söyler, "Telefonu istiyorsan havla" gibi.
Telefonu bulmaya çalışırken başına gelmedik şey kalmayan Jisoo sonunda telefonu Kyuri'nin aldığını öğrenir. Kendisini polise ihbar edeceğini düşünürken Kyuri onunla ortak olmak istediğini söyler ve olaylar buradan sonra başlar ve  içinden çıkılmayacak bir hal alır.

Buradaki korkuyu esen rüzgardan hissetmek. 

Ben diziyi başta gerilim, cinayet gibi unsurlar var diyerek açmıştım. Bu unsurlar var evet ama daha çok psikolojik-gerilim. Dizi güzeldi, genel hatlarıyla beğendim. Zaman zaman 'konuş artık' diyerek sinir krizlerine girsem de zaman zaman yapılanlara aşırı sinirlensem de güzeldi. Dizide en çok Kyuri karakterinin bu kadar zeki kurgulanmasını beğendim. Bir kadın karakterin zekasını bu kadar ön plana çıkarmaları hoştu.  Bazı sahnelerde oyuncuların seçimi farklı olabilir miydi, diye düşünmedim değil. Dizide en sevmediğim olay, çok ama çok ağır ilerliyor olması. Çoğu sahne o kadar yavaş ilerliyordu ki karakterlerdeki o psikolojik buhranları ben seyrederken yavaşlığı yüzünden geçirdiğim. "Ay, çatlayacağım" diye çığlıklar atasım geldi.

Her ne kadar oyuncu seçimleri hakkında düşündüğüm sahneler olsa da 10.bölüm çok güzel ve etkileyiciydi. Ve final bölümünde çok fazla soru işareti ile bittiği için büyük ihtimalle 2.sezon gelecektir düşüncesindeyim.

Puanım 7/10 




21 yorum:

  1. İlginç bir konusu varmış,izlemek isterim.yazı detaylı olmuş, epey bilgi edindim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tosbağa günlüğü,

      konu ilginçti evet, keyifli seyirler :))

      Sil
  2. Psikolojik gerilim severim :) not ettim

    YanıtlaSil
  3. Afişi görünce merakla okumaya başladım. Böyle senaryolar başta çok güzel oluyor ama sonunu hep bir ponçiklikle bitiriyorlar Kore dizilerinde o yüzden tereddütlüyüm. Ama ilgimi çekti vakit bulursam göz atacağım. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bonheur ,

      afiş çok ilgi çekici değil mi? ben de seyrederken dedim, kesin kızla oğlanın aşkına bağlayacaklar ponçik bir şeye evrilecek ama öyle olmadı dizi çizgisini hiç bozmadı bu konuda sevindirdi, uzun zamandır aşka bağlanmayan bir kore dizisi seyretmek istiyordum :) rica ederim, keyifli seyirler :)

      Sil
  4. maşallah detaylı anlatmışsın. izlenirmiş. kısa imiş de olabiliir. sonu iyi diyosun. ikinci sezon olması da iyiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone ,

      yazmaya başlayınca kendimi durduramıyorum :) güzeldi eet gelir gibi 2.sezon :)

      Sil
  5. Kore dizilerini seviyorum ve daha samimi buluyorum ama bu diziyi izlemedim önümüzdeki sokaga çıkma yasagı döneminde izleyecegim teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kalem ,

      evet, bende daha samimi buluyorum birde kısa olunca daha izlenesi geliyor :) keyifli seyirler:)

      Sil
  6. Afişi etkileyiciymiş ama yavaş akan dizileri erteliyorum bugünlerde :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kağıt salıncak ,

      evet, afiş etkileyici, bugün dönem hafif darlayabilir evet.. :)

      Sil
  7. Netflixte sürekli denk geliyordum bir şans vereceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ölürsem kitap biter ,

      keyifli seyirler, güzeldi :))

      Sil
  8. meraklandırdı bu yazı :D

    YanıtlaSil
  9. Birinin attığı tweete denk gelmiştim, dizinin son bölümünden bir fotoğraf paylaşmıştı o yüzden çok merak etmiştim ama izlerken bir tek ağlamadığım kaldı. İlber Ortaylı dinliyor gibiydim, güzel ama yavaş.

    *SPOILER*
    Polis kadın gelince bir sen eksiktin demedim değil. Min Hee'nin öleceği aklımın ucundan geçmemişti. Ki Tae de gerçekten seviyor mu sevmiyor mu anlamadım doğrusu. Sonda nasıl gittiler ya da kim gelip onları götürdü gerçekten merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taenry ,

      kardeşim spoi günün herhalde senin :PP
      ben final bölümünde çook duygulandım yaaa ama dediğin gibi çok yavaştı güzel benzetme olmuş hihihihih :D
      Bence ölmedii ya, çok açık uçluydu her şey u.u 2.sezon gelecek büyük ihtimalle, gelir umarım :D

      Sil
    2. Herhalde öyle hdhd
      Gelirse güzel olur ^^

      Sil
  10. Puanı iyiymiş listeme aldım izlemek istiyorumm konusu da ilginçmiş.

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı