13 Aralık 2020 Pazar

film : the call (telefon)


Adı: Call |  The Call | 콜 | Telefon 
Tür: Gerilim, Fantastik/Bilim Kurgu, Gizem
Yönetmen: Lee Choong Hyun
Senaryo: Lee Choong Hyun
Yapımcı: Jeong Hul Sun
imdb: 7.1
Süresi: 114 Dakika
Yaş Sınırı: 16
Gösterim Tarihi: 27 Kasım 2020 (Netflix)
Ülke: Güney Kore
Oyuncular : Park Shin Hye, Jeon Jong Seo, Lee El, Kim Sung Ryoung, Lee Dong Hwi
Konusu : Film, annesi hasta ve babasını çocukluğunda kaybetmiş olan Seo Yeon'un uzun zaman önce yaşadıkları evine dönmesiyle başlar. Seo Yeon, evde bulunan telefon ile 20 yıl öncesinde yaşayan Young Sook ile haberleşme imkanı bulur. Şuan yaşadığı evde 20 yıl öncesinde yaşayan Young Sook, bu telefon konuşmaları sırasında Seo Yeon'un babasını kurtarmayı teklif eder. Geçmiş değiştikçe gelecek yeniden şekillenirken Young Sook çıkar sağlamaya çalışmaktadır.

Film Yorumum : Filmi Netflix'e yüklendikten birkaç gün sonra seyrettim. Öncelikle fragman ve konusunu çokça beğendim daha sonra oyuncuları. Shin Hye'yi bundan önce gene Netflix üzerinden paylaşılan #alive filminde seyrettim. Uzun zamandır kendisini sadece filmlerde görüyoruz. Ne yazık ki #alive filmini pek beğenememiştim. Bu film ise, ilk 20 dakika kadar oldukça sıktı açıkçası. Konunun başlaması ile biraz heyecanlansa da gerilim türü için oldukça zayıf bir yapımdı. Türünde gerilim yazıyor diye bakmamazlık yapmayın zira gerilim ile yakından uzaktan alakası yok. Filmle ilgili en çok beğendiğim şeyler; grafikler başta olmak üzere konu başlı başına muazzamdı. Zamanda yolculuk diyebilir miyiz bunun için bilemiyorum lakin o tarz filmlerde geçmişte yaşananları değiştirince sanki geleceğe etkisi yokmuş gibi gelecek gene aynı kalıyordu. Bu filmde geçmiş her değiştiğinde gelecek yeniden şekilleniyor, bu benim en sevdiğim ayrıntı oldu filmle ilgili. Gizem türü için gayet hoş bir film olmuş, her ne kadar çok yavaş akan bir olay örgüsü olsa da sonunda ne olacak düşüncesi ile yarım bırakasınız gelmiyor. Ya değiştirmek istediğimiz geçmiş geleceğimizden daha kötü olursa? Vermek istediği mesaj da oldukça etkileyiciydi.  

Sonu hakkında ise; birçok kişi beğenmediğini ya da devam filmi beklentisi olduğunu yazmış lakin bence sonu aslında belirsiz bir bitiş değildi. Burası spoiler olabilir lütfen seyretmediyseniz bu kısmı atlayınız. Ben sonu için şöyle düşünüyorum, Seo Yeon ve Young Sook, her geçmişte bir şey değiştirdiğinde aslında yeni bir gelecek yarattılar ya da yeni bir gelecek kapısı açmış oldular, fantastik/bilim-kurgu türü ise burada devreye giriyor. Bir şekilde Young Sook, gelecekteki ölmemiş kendi ile de tanışarak Seo Yeon'dan intikam alma planları yaptı. Ve en sonunda Seo Yeon'un olası gelecekten olan bir varlığını Young Sook ele getirmişti. Gelecek için birçok olasılık var etmiş oldular kısaca. Ve filmde, Şaman üvey anne kötü gösterilirken aslında gerçekten de Young Sook'un geleceğinde bir sürü ölümün olması gerçeği. Enfes bir detaydı enfes. *Spoiler sonu*

Her ne kadar ağır akan bir 
film olsa da benim puanım 7/10. 
Güzel bir kurguydu. 

6 yorum:

  1. İzlemeyi istediğim ama korktuğum için izlemediğim bir film daha :D Teşekkürler yayın için :)

    YanıtlaSil
  2. heey yazmıştım geldi de miii, listeye bir de interstellar adlı filmi ekleseneee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. geldi geldi, interstellar listemde bir iki kere açıp açıp kapamıştım, bir gün bakacağım inşallah :DD

      Sil
  3. the call daa ne filmdi ama yaa :)

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı