19 Eylül 2015 Cumartesi

Nerede O Eski Diziler



Çok klasik bir başlık ile giriyorum. Evet efendim, nerede o eski dizilerimiz?

Geçenlerde ailecek akşam yemeğimizi yedikten sonra televizyonda gördüğüm bir dizi üzerine ortaya attığım bir konuyu sizlerle paylaşacağım. Günümüz dizilerinde gördüğüm boş konular, boş oyunculuklar ve sürekli sizlere empoze edilmeye çalışılan saçmalıklar üzerine aklıma elbette direkt olarak eski dizilerimiz geldi.
Bu tarifi imkansız bir his. Nasıl anlatsam bilemiyorum. Hani küçücük bir olay ile geçmişe gidip 'hey gidi günler hey' diyorsunuz, kalbinize bir ağırlık bir hüzün çöküyor. Çünkü biliyorsunuz giden güzel günlerimizi geri getirme imkanımız yok.
Eskiden dizi seyrederken 'ay bu ne saçmalık' filan dediğimi hatırlıyorum ama şimdiki diziler ile kıyasladığımda o diziler öylesine mükemmel görünüyor ki gözüme. Belki o zamanlar gelişmiş bir teknolojimiz, imkanlarımız yoktu ama en önemlisi olan sevgimiz vardı. Bütün diziler bizdendi, içimizdendi hepsi. Oyunculukları samimiydi. Onlar ağladığı zaman bizimde içimiz acır, ağlardık. Özgündüler, her dizi aynı konuyu farklı oyuncularla işleyip tekrara düşmüyordu. 


Şimdikiler  -genel olarak- tipiyle bir yerlerde. Seyrederken bırakın içimin acımasını bir duygu kırpıntısı bile oluşmuyor.
Arkadaşlık, akrabalık, gerçek sevgi... bunların hepsi vardı eski dizilerimizde. Şimdi nerede bizden biri, nerede arkadaşlık? Her dizide zengin kesimin hayatları anlatılıyor. Birbirimize nasıl düşman oluruz *tabiri caizse*, insanların arkasından nasıl entrikalar çeviririz...
Ben şuan ki dizilerde çok büyük Amerika özentiliği görüyorum. Sen daha 13 yaşındasın 'hiç öpüşmedim' diyorsun. Benim için normal şeyler değil bunlar. Ve çok güzel normalleştirmeye çalışıyorlar. Belki bu yüzdendir artık dizi seyretmemem.

Hemen şöyle iliştireyim şuraya; O gün çok güzel Yeşilçam taklitleri yapıp eğlendik. Şuan bakınca ciddi anlamda manasız gelseler bile kim bilir o zaman yaşayanlar için ne büyük bir mutluluktu onlara bakmak. Şuan benim/bizim hissettiklerimiz gibi.

Konuyu döneminin en iyileri olarak düşündüğüm dizilerle kapatayım.

2000
Yedi Numara ★
Evdeki Yabancı

2001
Dadı

2002
Ekmek Teknesi ★
Asmalı Konak
Gülbeyaz ★
Yarım Elma
Koçum Benim ★

2003
Hayat Bilgisi ★
Serseri ★
Lise Defteri (O zamanlar çok saçma bulsam bile iyiydi be)

2004
Avrupa Yakası ★

2005
Emret Komutanım ★
Hırsız Polis
Çapkın ★

2007
Asi
Elveda Rumeli ★
Zoraki Koca ★

2008
Gazi ★
Kollama ★
Aşk-ı Memnu (En azından tadında bitirdiler)

2009
Ezel
Sakarya Fırat ★

(Yanında yıldız olanlar bakıp yerinin asla doldurulmayacağını düşündüklerim, diğerleri ise baktıklarım ve bakmasam bile kalitesinden emin olduklarım.)

Bu yazıyı 2005 öncesi dizileri için yazdım. Zaten 2005 sonrası dizilerine bakarsanız artık yavaş yavaş sıradanlaşmaya ve özgünlüğü kaybetmeye başlamışlar. 



4 yorum:

  1. Dadı, Koçum Benim, Ekmek Teknesi, Hayat Bilgisi, Serseri(Uuu asdf), Emret Komutanım, Çapkın, Elveda Rumeli, Gazi, Kollama, Sakarya Fırat aralarından sevdiklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elveda Rumeli, Sakarya Fırat ve Gazi o kadar da eski gibi gelmiyor di mi :D işlkjhgf

      Sil
  2. Yalnız o kadar zaman olmuş mu lan? Bu diziler cidden eski ama gerçekten iyiydiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmuş karşiim :D Evet, ne varsa eskilerde var zaten :D

      Sil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı