24 Haziran 2020 Çarşamba

kitap alışverişim#3 || amazon & kitapyurdu

Uzun bir aradan sonra herkese merhabalar, bugün kendimi bir türlü dizginleyemeyip yaptığım kitap alışverişlerinden bahsedeceğim. 

Aslında başta BKMkitap üzerinden kitap alacaktım hediye çekim vardı, daha öncesinde yaptığım alışverişlerden kazandığım puanlar sayesinde çek oluşmuştu. Kardeşim de Oğuz Atay - Tehlikeli Oyunlar kitabını almayı çok istiyordu. Ben de uzun zamandır indirim takip ediyordum aslında fiyat düşse de alsak diye. Ben alışveriş yaparken kitabın fiyatı 33 TL'ye kadar düştü. Hazır bunu almışken merak ettiğimiz birkaç kitap daha vardı onları da alalım dedik lakin sepeti tamamlarken bir baktım benim hediye çeki 100 TL üzerinde geçerliymiş, bizim alıveriş de 60 TL filan tutmuştu ve aslında almak istediğimiz Virginia Woolf - Kendine Ait Bir Oda istediğimiz yayınevinin basımı BKM'de yoktu. Bu sırada tabii fiyatları Kitapyurdu ile kıyasladım ve Kitapyurdu'ndan daha önce hiç alışveriş yapmadığım için merak da ediyordum doğrusu. Kendine Ait Bir Oda'nın istediğimiz yayınevi de Kitapyurdu'nda olunca oradan alalım dedik. Birde Kitapyurdu'nun cep boy kitaplarını çok merak ediyordum. 


Kitapyurdu siparişimi 30.05.2020 tarihinde verdim ve kargoya 02.06.2020 tarihinde verildi. Elime 06.06.2020 tarihinde ulaştı. Kitapyurdu hızlı olmasına rağmen kargom 3 gün kadar kargoya verilen şubede kaldı. Kitapyurdu size hangi kargo şirketini seçmek istediğinize dair seçenek sunuyor ve sunulan kargo şirketlerinin kargo ücretleri birbirinden farklı. PTT Kargo'yu seçtik biz. Yaşadığım şehirdeki şubeye geldiği gün elime ulaştı ama ilk işlem merkezinde 3 gün filan bekledi. 


Kitapyurdu'nun paketlemesi gayet başarılıydı, ben beğendim. Kitapları streç filme sarmışlar, başta kitapların uzunluğu birbirinden farklı olduğu için en uzun kitap kıvrılmış gibi duruyordu ama streçi çıkarınca şu zamana kadar yaptığım en iyi alışverişti diyebilirim. Kitaplar o kadar temizdi ki sanki matbaadan çıkınca direkt elime almışım gibi hissettirdi. Ne bir çizik ne bir bükülme, ezilme... Hiçbir şeyi yoktu kitapların. Kitapyurdu bu konuda benden tam puan aldı. Paketlemesini çok beğendiğim bkm'de bile kitaplar bu kadar temiz gelmiyordu. 


Daha sonra ben nasıl oldu hatırlamıyorum Amazon'u keşfettim. Youtube'dan sürekli kitap alışveriş videolarına bakarken çok övüldüğünü fark ettim. Üye olup kitapların fiyatlarına filan bakıyordum sonra uzun zamandır almak istediğim Murakami kitapları vardı -eğer takip ediyorsanız bilirsiniz İmkansızın Şarkısı fiyat olarak aşırı pahalı ve üstüne birde çoğu sitede stokta mevcut değil, o paraya kıyıp almak isteseniz bile kitap yok alacak piyasada... neyse- Murakami kitaplarından Sahilde Kafka o gün 28 TL'ye düşmüştü, bende bütün siteleri  geziyorum sürekli indirim kovalıyorum (evettt, karantinanın bana kattığı yeni alışkanlığım ihihi) Sahilde Kafka her sitede 36-40 TL civarında, dedim bir daha bu fırsatı nerede bulacağım, hemen aldım. Amazon ilk alışverişinizde kargoyu bedava yapıyor. Yanında da, Altıncı Koğuş'u Kitapyurdu alışverişimizde alacaktık ama sonra küçük bir anlaşamamazlık nedeniyle sepetten çıkarmıştık. Amazon'da 4.10 TL idi fiyatı onu da sepete ekledim. 09.06.2020 tarihinde sipariş verdim ertesi gün kargoya verildi ve 11.06.2020 tarihinde elimdeydi kitaplar. Dedikleri gibi müthiş bir hızla geldi kargom. Bana AGT Kurye ile geldi kargo. Paketlenme çok iyi değildi (kitapyurdu ile kıyaslayınca) kutudaki kitapların üzerine kağıt doldurulmuştu. Sahilde Kafka'nın ön kapağının altı kısmı hafif ezilmişti ama benim için çok sorun değil bu durum. (Kargonun fotoğrafını çekmeyi unutmuşum maalesef) Hızlı olması o hafif eziği görmezden gelmeye yeter bence. Ve de Amazon anlaşmalı kargolar size gelmeden 2 saat önce mesaj atıyor evde olup olmadığınıza dair. Eğer evde değilseniz 'komşuya bırak seçeneği' ya da 'başka zaman getir' gibi seçenekler mevcut.


Amazon gerçekten bundan sonra tercihlerimin başında gelecek. İndirimleri takip ettiğiniz zaman enfes fiyatlara düşüyor. Ve bu yazıyı yazarken bir alışveriş daha yaptım. 32 TL'lik bir kitabı Amazon'dan 7 TL'ye aldım şuan. Geçenlerde gezinirken Sahilde Kafka'nın 24 TL'ye düştüğünü de gördüm -evet, biraz üzüldüm- ama ben kitabı aldığımda en iyi fiyattan aldığımı düşünüyorum. 

Benim Amazon ve Kitapyurdu deneyimim böyleydi. Sağlıcakla ve sevgiyle kalın. 







14 yorum:

  1. Amozondan hiç kitap almadım. O kadar ucuza geliyorsa ben de bi denemek isterim. Ben de bir kitap alışverişi yapmıştım. Dün kargom geldi. Alışverisle ilgi bir yazı yazmak üzereydim tam Tesadüf oldu.
    Kefili okumalar diliyorumm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yankım ve gölgem ,

      benimde amazondan ilk alışverişim ve memnun kaldım, gerçekten çok güzel indirimler oluyor yakaladığınız zaman :) Aa, böyle tesadüflerin aşığıyız... Size de keyifli okumalar efenim :)

      Sil
  2. Amazon dan hiç alışveriş yapmadım ama yazını okuyunca göz hapsine almaya karar verdim :))
    Kitaplarını da keyifle okursun umarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler kitaplığı ,

      ehehe, bak bak güzel indirimler var :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  3. Instagramda yazmıştım amaa buradan daha uzuuncaa bir yorum yazayım diye orada kısa kestim :)Kendine ait bir oda kitabını geçenlerde okumuştum çok da beğenmiştim. Umarım sen de seversin. Tehlikeli Oyunlar, Sahilde Kafka ve Körlük de listemde olan kitaplar. Dr Jekly and By Hyde da çok ama çok sevdiğim kitaplardan birii :) Umarım hepsini büyük bir keyifle okursun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gonca ,

      Beğendiysen bende en kısa zamanda okurum o zaman. Dr. Jekyll gerçekten çok başarılıydı onu hemen okudum zaten :)
      Körlük'ü almadım ben Görmek ile seri imiş sanırım onun yerine Ölüm bir varmış bir yokmuş kitabını tercih ettim. :)

      Teşekkür ederimmm :)

      Sil
    2. evet görmekle seri ama bende amazonda indirimli olunca verdim sipariş onu da bir ara alırım diye düşünüyorum :)

      Sil
  4. ilkay ,

    evet oldukça hızlı. Maalesef kapıda ödeme seçeneği yok, başta beni tedirgin edince sanal kart oluşturup alışveriş yaptım fakat güvenilir bir site gibi geldi bana. Teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. ne güzel kitaplar almışsın yaaa :) kitapyurdu ve amazon ile ilgili bilgiler için de saol yaa. çok faydalı oldu. kargo ve kitap fiyatları açısından :) işe başladın herhalde karantina sonrası pek gözükmüyoon :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. deeptone,

      ehehe rica ederim :)
      işe daha başlamadım ama dershanem var birde havalardan mı nedir müthiş bir isteksizlik var :((

      Sil
  6. Amazon bayağı iyiymiş, iyi okumalar. Bu arada sadece Oğuz Atay'ın ters duruyor olması hdhdhdhd

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taenry,

      evet ya bayağı iyi amazon favorim ihihi ve benim onun ters olduğunu fotoğrafı yükledikten sonra fark etmem :DD

      Sil
  7. Güzel kitap seçimleri, keyifli okumalaarr

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı