2 Haziran 2020 Salı

dizi || kingdom 1 & 2


Dizi Adı :
Kingdom 1 & 2  | 킹덤
Tür: Tarih, Aksiyon, Gerilim, Fantastik
Yönetmen: Kim Sung Hoon
Yayıncı: Netflix
imdb: 8.6 / 8.2
Bölüm Sayısı: 6  / 6
Bölüm Süresi : 36 dk ve 56 dk arasında değişmekte
Sezon: 1 / 2
Yapım Yılı: 2017 – 2019 / 2019 – 2020
Yayın Tarihi: 25 Ocak 2019 / 13 Mart 2020
Dili: Korece
Ülke: Güney Kore 
Oyuncular : Ju Ji Hoon, Ryoo Seung Ryong, Bae Doo Na, Kim Hye Jun, Kim Sang Ho, Kim Sung Kyu
Konusu : Joseon Kralı hakkında ölüm haberleri çıkaran kişiler hakkında soruşturma başlatılıp, vatan haini olarak suçlanırlarken Veliaht Prens babasının bir canavara dönüştüğünü ve Kraliçe tarafından  bu durumun halktan saklandığını öğrenir. Çünkü, Veliaht Prens'i de vatan hainliği ile suçlayan Şura Başkanı Kraliçe'nin taşıdığı bebeğin tahtın başına geçmesini istiyordur. Veliaht Prens, ağır vergiler yüzünden halihazırda yaşam mücadelesi veren halkını hem salgından korumaya hem de hain olmadığını ispatlamaya çalışmaktadır.



Sürekli Netflix önerilerimde çıktığı için merak ediyordum(Şu an sadece Netflix'ten dizi seyrettiğim gerçeği ile baş başayız) Önce fragmanı sonra ise konusu çok ilgimi çekti. İzleyici yorumlarına bakınca öve öve bitiremediklerini gördüm birde imbd puanı bayağı iyi olunca başlayayım "zaten toplamda 12 bölüm, hemencecik biter" diyerek başladım.

Joseon döneminde zombivari yaratıkları anlatıyor. Başta zombi mi değiller mi anlam veremiyorsunuz. Zombi+Vampir gibiler ZomPir bunlar. İlk Sezon gayet akıcı ve başarılıydı. Efenim görsellik olsun, konu gidişatı olsun, salgının yayılması olsun-gerçekten başarılı bir şekilde yayıldı salgın, hayretler içinde kaldım, güzel düşünülmüş-  o kadar güzelliğe tabii illaki bir nazar boncuğu olacak, bu dizinin nazar boncuğu da oyuncular. Oyuncuların seçimi gerçekten farklı olmalıydı, benceee. Ju Ji Hoon, ilk kez Düşlerimin Prensi'nde tanıdım, orada da Veliaht Prens olan iyi bir oyuncu lakin burada bilemiyorum rolü yüzünden mi biraz zayıf geldi bana. (Düşlerimin Prensi'nde favorim olan Yul Goon için aksın bütün gözyaşları bugün ühühü.) Bae Doona, ilk kez Sense8'te seyretmiştim kendisini lakin oyunculuğunu çok donuk buluyorum-dizide olmasa eksikliğini hissetmezdik bile.- Benim dizideki favorim Moo Young, dizi boyunca onun karısı hamile lütfen ona zarar vermeyin diye yakınarak seyrettim diziyi.

İlk sezon ile gerek ZomPirlerin makyajları olsun gerekse bölümlerin aşırı akıcı ve görsel şölen sunması olsun çok güzelken, dizi ikinci sezon ile bir anda acayip yavaşladı ve sıkıcı oldu. Öyle ki ilk sezon bir saat uzunluğundaki bölümlerde bile 25-30 dk gibi gelmişti ama ikinci sezondaki bölümler 40 dk olmasına rağmen 1 saat gibi hissettim. Gene iyiydi ama ilk sezona göre çok yavaştı ve ZomPirleri artık hiç göremez olduk, onun yerine Veliaht Prens'in kendisini aklaması ve tahtın başına geçmeye çalışan kişilerle mücadelesini seyrettik. Final bölümü oldukça heyecanlıydı, artık ZomPirleri göremeyeceğiz derken finalinde şenlendirdiler gözlerimi. 3.sezon var mı yok mu, henüz bir bilgi yok bununla ilgili sonu bir sezon daha gelecek gibi bitti.

Yani dizi, bir film uzunluğunda; ilk kısım salgının başlaması ve yayılması ZomPirlerle mücadele, ikinci kısım ise Veliaht Prens'in kendini aklamaya çalışması ile Saray'da dönen olayların açığa çıkması olarak karşımıza geliyor. İlk Sezon için Puanım 8.5/10 - İkinci Sezon için 7/10 diyebilirim.

Bağlı olduğu Klan'dan çok farklı  olmak ve halkına hizmet etmek isteyen bir Prens. 

Zombilerin makyajı çok başarılıydı. 

Yaptığı kötülükler için o ne kadar suçlayabiliriz ki? 




18 yorum:

  1. Gerçekten konusu en değişik kore dizilerinden biri :) Zompirler :D :D Nedense bu bileşim beni güldürdü :) Dizi bir arkadaşım önermişti ama benim tarzım değil pek. Hele iki sezonsa aman yarabbi. Zira şu sıralar canım hiç dizi izlemek istemiyor. Bir ara arka arkada çok izleyince şimdi mola vakti sanırım benim için :) Güzel yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gonca ,

      evet, değişik bir konusu vardı, klasikleşmiş k-dramalardan farklı... Bende son zamanlarda gerilim türüne taktığım için açtım lakin garip bir şekilde korkmaktan çok Zombileri gördükçe gülesim geldi, korkutmadı ve evet ikinci sezon benimde hiç sevdiğim bir tür değil, entrika:( Birden çok fazla dizi yüklemesi yaptığımız için bünye bi' afalladı zira bende de durum aynı dizi seyredesim yok, tekrar son sürat kitap okumaya başladım :) Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  2. oyyy bu bana göreymiş zompirler bayılırım saoool :)

    YanıtlaSil
  3. Bölümlerin çoğunu izlemedim, yarım yamalak baktım ama izlediğim bölümler çok güzeldi. Özellikle salgının yayılma şekli çok güzeldi. Büyük ihtimalle, umarım, üçüncü sezon gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. taenry ,

      evet, salgın çok güzel yayıldı :)) genel olarak iyiydi ya akıyor dizi ::)

      Sil
  4. Bu diziyi çok sık duyup görüyordum ama konusunun bu kadar farklı olduğunu bilmiyordum. Tarihi diziyle zombileri pek bağdaştıramadım şuan doğrusu. :)
    Şu aralar bu tür diziler izleyecek ruh halinde değilim ama aklımda olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mor düşler kitaplığı ,

      başta bende bağdaştıramadım ama güzel işlenmiş :)

      Sil
  5. iyi geceeeleer iyi pazarlaaar :)

    YanıtlaSil
  6. Merak ettim gerçekten :) kesin izleyeceğim

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı