29 Ağustos 2019 Perşembe

Kitap // George Orwell - 1984



Bu kitabı ilk kez lisede Edebiyat öğretmenimden duydum. Konusunda biraz bahsetmişti ve benim oldukça ilgimi çekti. Bu kitapla serüvenim biraz uzun açıkçası. O gün duyduktan sonra bu kitabı alıp okumayı o kadar çok istedim ki, ben ne kadar istediysem kitaba da bir o kadar sahip olamadım. Ne zaman almak niyetinde olsam hep aksilik çıktı alamadım. o zamanlarda internetten alışveriş yapmak nedir bilmiyorum. Gel zaman git zaman ben bu kitaba olan isteğimi kaybettim, hatta kitabı unuttum bile. 

Sonra üniversite 2.sınıf oldum. Bilirsiniz üniversitede olmazsa olmazlarımızdan biri sunumlarımızdır. Derslerin çoğunluğunda sunum yapmak zorundaydık biz. Efenim o zaman aldığım dersin sunum ödev listesinde George Orwell 1984 yazıyor... benim gözüm hemen gördü kitabın adını durur muyum, talip oldum bu ödeve. 

En sonunda gittim kitabı aldım. Ama nasıl heyecanlıyım. Sonunda istediğim oldu. Bir taşla iki kuş vurmuş olacaktım. 






Kitabı o zaman sunum hazırlayacağım diye biraz hızlı okudum ama ben o yaşıma kadar bu kadar iyi bir kitap okumamıştım. Resmen aşık oldum kitaba. Bayılıyorum bu tarz Distopik kitaplara. Okudukça çıldırıyorum, heyecanlanıyorum. Orwell'ın dili de öyle çok süslü değil. Okuması çok rahat ve akıcı. Resmen satırların arasında akıp gidiyorsunuz. Kitap sizi içine çekiyor adeta. Orwell'ın eserlerini severim, hepsinde aynı hazzı tadıyorum.

Tabi, şuan bu kitabı bilmeyen yoktur. Çoğunluğun okumuş olduğunu düşünüyorum. "Bütün kitaplar eşittir ama bazı kitaplar öbürlerinden daha eşittir." 

Kesinlikle abartılması gereken bir eser olduğunu düşünüyorum ben. Keşke hep böyle kitapları abarta bilsek ama gerçekten okuyarak ve anlayarak. 

Eğer hala bu kitabı okumadıysanız bence biran bile düşünmeden alıp kitabı okumalısınız. 



16 yorum:

  1. Distopyanın babası bu adam. "Bütün kitaplar eşittir ama bazı kitaplar öbürlerinden daha eşittir." bu sözle de iki kitabı birleştirmeniz güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı bir çok yerde görmüştüm ama almak bir türlü nasip olmamıştı. Senin bu yorumundan sonra mutlaka alıp okuyacağım

    YanıtlaSil
  3. Benimde okuma listemde olan bir kitap, bir türlü okuma fırsatı bulamadım. Kalemine sağlık balım ♥

    YanıtlaSil
  4. Büyük birader vurgusu çok başarılı. Çok beğendiğim bir eser.Ellerine sağlık.Bunun incelemesini bende yapmıştım.Bakmak istersen haberin olsun :)

    YanıtlaSil
  5. Çok etkileyici bir distopya.. okuduktan sonra bir süre etkisinden çıkamamıştım.

    YanıtlaSil
  6. güzel kitap tabiii. big brother hihi. filmi de var o da nefis :)

    YanıtlaSil
  7. Okuduğumda o kadar etkilemişti ki beni etkisinden uzun süre çıkamamıştım. Keşke bunun gibi bir kitap daha bulsam, önerin varsa alabilirim. Paylaşım için teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayvan Çiftliği kesinlikle onu da okuyabilirsin.. Cesur Yeni Dünya'yı okuyacağım beğenirsem söylerim onu da oku :D

      Sil
    2. Hayvan Çiftliğine başlamıştım ama bitirmedim, uykuluyken okuduğum için ne okuduğumu da hatırlamıyorum.Tekrar başlayayım o zaman. Teşekkürler. ^^

      Sil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı