3 Ekim 2021 Pazar

mayıs, haziran, temmuz, ağustos, eylül aylarına genel bakış ;

 

Gene uzunca bir zaman girmemişim buralara. Arada böyle gelir ay raporları bırakırım. Artık uzun uzun yazmaya, seyrettiğim, okuduğum şeyleri yorumlamaya istek duymuyor, üstüne üşeniyorum. Kısa kısa beğendiğim dizi/film ve kitapları yorumladım. Aşağıdan bakabilirsiniz. Sevgiyle kalın, kendinizi çok sevin. 

  mayıs 2021 seyrettiklerim

  • Welcome To Waikiki 2 (haziranda bitirdim)
  • Şeytan Avcısı
  • Countdown
  • Geleceğe Dönüş 2 
  • Nuh Tepesi 
  • Move to Heaven

    mayıs 2021 okuduklarım

  • Biz - Yevgeni Zamyatin (İthaki Yayınları)
  • Dorian Gray'in Portresi - Oscar Wilde (Can Yayınları)
  • İncir Kuşları - Sinan Akyüz (Alfa Yayınları)
  • Piyon - Aimee Carter (Ephesus Yayınları)
  • Vezir - Aimee Carter (Ephesus Yayınları)
  • Şah -  Aimee Carter (Ephesus Yayınları)
2021 Mayıs, seyrettiğim dizilerden favorim Move to Heaven : Konusu ve konunun ilerleyişi çok iyiydi. Özellikle oyunculuklar çok başarılı. Görsel ve müziklerde çok başarılıydı. Herkese tavsiye ederim. Özel olarak Lee Je Hoon hayranlarına tavsiye ederim, konuşturmuş oyunculuğunu. 

2021 Mayıs, seyrettiğim filmlerden favorim Geleceğe Dönüş 2 : İlk film kadar zevk aldığım bir devam filmiydi. İnsanlar 1989 yılında yıllarrr sonraki için ne hayaller kurmuş neler düşlemiş ve o kadar da mantıklı şeylermiş ki, seyrederken hem eğlendim hem de zamanın bize oynadığı bu oyuna aşırı duygulandım. 

2021 Mayıs, okuduğum kitaplardan favorim Dorian Gray'in Portresi ve İncir Kuşları : Tek bir tanesini seçemedim bende 1 Klasik 1 Türk Edebiyatı olsun dedim. Her iki kitapta çok başarılıydı. Klasiği okurken uzun düşüncelere dalıyorsunuz, Sinan Akyüz okurken hem ağlıyor hem kitabı yaşıyorsunuz. Okuma listenize alın mutlaka. 

    haziran 2021 seyrettim

  • Geleceğe Dönüş 3
  • Deadly Class
  • Teen Wolf(3.sezon tekrar)

    haziran 2021 okudum 

  • Gölge ve Kemik - Leigh Bardugo (Martı Yayınları)

2021 Haziran, ayın ilk haftası seyrettim ve okuma yapabildim. Bu ay ameliyat olduğum için ayın tamamını yatarak geçirdim. Geleceğe Dönüş 3 tamamen hayal kırıklığı idi, ilk 2 filmle nerdeyse hiç alakası olmayan sıkıcı bir filmdi. Son filmi seyretmeden hafızanızda iyi kalmasını sağlayabilirsiniz. Gölge ve Kemik, herkesin öve öve bitiremediği benimse hiiiiç beğenmediğim bir kitap. Devam kitaplarını okumadım, gerek görmedim.

    temmuz 2021 seyrettim

  • The Office (1-2-3-4-5.Sezonlar)
  • Shaun of the Dead (tekrar)
  • Kingdom: Ashin of The North
  • Pamuk Prenses ve Avcı
  • Zindan Adası (tekrar)
  • Hush
  • HIMYM (4. ve 5.sezon tekrar)

    temmuz 2021 okudum 

  • Sputnik Sevgilim - Haruki Murakami (Doğan Kitap)
  • Yaşamak - Yu Hua (Jaguar Yayınları)

2021 Temmuz, seyrettiğim dizilerden favorim The Office : Bu diziye 5 yıl önce üniversite zamanlarında başlamıştım lakin 3 bölüm ancak seyredebildim, o dönem sarmadı beni pek. Bu sene ise hırslandım bakacağım ben diziye dedim ( Michael'ın şu sahnesini görmek için sırf, evet.) Başlarda gerçekten zorlandım, karakterler aşırı sinirlerimi bozdu ama karakterleri tanıdıkça dizi hoşuma gitmeye başladı. Kara Mizah sevenlere tavsiye ederim. - HIMYM her zaman favori, ara açıp seyrediyorum böyle)

2021 Temmuz, seyrettiğim filmlerden favorim Pamuk Prenses ve Avcı : (Zaten diğer filmler tekrar seyrettiğim için onları oylama dışı bıraktım ama siz Shaun of the Dead ve Zindan Adası'nı mutlaka seyredin seyrettirin.) Boş zamanınızda seyredebileceğiniz akıcı ve kafanızı çok yormayan iyi bir filmdi. 

2021 Temmuz, okuduğum kitaplardan favorim Yaşamak : Bu kitabı o kadaaaar çok gördüm ki anlatamam. Kafamı nereye çevirsem orada, uzun zamandı rda almak istiyordum ama sürekli tereddüt edip çıkarıyordum sepetten. Bu sıralar Kütüphanelere alıştım her kitabımı Kütüphaneden alıyorum, bu kitabı da görünce alıp okuyayım dedim. İyiki de alıp okumuşum. Başlarda hafif sıkıcı gelse de kitap ortalara doğru aşırı akıcı ve meraklandırıcı bir hal alıyor. Bu da gelmez başkarakterin başına diyorsunuz aklınıza sığmayacak şeyler geliyor. Aşırı duygusalbir kitaptı. Ağlamak isteyenlere tavsiye edilir. 

    ağustos 2021 seyrettim 

  • Awaken (Day and Night)
  • Okja
  • The Office (6.sezon)
  • Going Seventeen 2020
  • D.P.

    ağustos 2021 okudum

  • İnci - John Steinbeck (Sel* Yayıncılık)
  • Uyumsuz - Veronica Roth (Artemis Yayınları)
  • Kuralsız - Veronica Roth (Artemis Yayınları)
  • Yandaş - Veronica Roth (Artemis Yayınları)
  • Sınırın Güneyinde, Güneşin Batısında - Haruki Murakami (Doğan Kitap)
  • Yaprak Dökümü - Reşat Nuri Güntekin (İnkılap)

2021 Ağustos, seyrettiğim dizilerden favorim Awaken : Beni son aylarda bir Namkoong Min aşkı sardı sormayın. Yatıyom, kalkıyom, uyuyom, uyanıyom, nefes alıyorum Namkooong Min. -Bu ay, yani Ekim, için Hot Stove League seyredeceğim- Bu dizide polisiye olunca hemen havada kaptım. Dizi 13.bölüme kadar filan çooook iyi, aksiyon sahneleri, gizem her şey çok güzel. Dizide sadece çok fazla tekrarlanan replik vardı onlar hoşuma gitmedi. Dizi OST'leri de harika. Polisye severlere tavsiye ederim. 

2021 Ağustos, seyrettiğim filmlerden favorim Okja : Zaten seyrettiğim tek film. Sevgi dolu güzel bir filmdi. Güldürdü, ağlattı, düşündürdü, arada sıktı ama güzeldi. Sevgiyi anlatan(aşk değil) çok tatlı bir film. 

2021 Ağustos, okuduğum kitaplardan favorim Yaprak Dökümü : Uzun zamandır okumak istediğim bir kitaptı. Reşat Nuri Güntekin'den daha önce Çalıkuşu kitabını okuyup aşık olmuştum. Bu kitabı da çok güzeldi. Yalnız keşke aha uzun yzsaydı bizde karakterleri daha iyi tanısaydık daha derinlere girseydi. Bu kitap bana kısa geldi. Gerçi yıllarca dizisine maruz kaldığımız içinde kısa gelmiş olabilir ama ben seviyorum Güntekin'in kalemini uzun uzun yazsa okurum. 

    eylül 2021 seyrettim

  • Beautiful Gong Shim
  • Go Back Couple (Confession Couple/Couple on the Backtrack)
  • What Happens to My Family (10/53)
  • Nevertheless
  • Squid Game
  • Forgotten (tekrar)
  • Hospital Playlist 2

    eylül 2021 okudum

  • Çavdar Tarlasında Çocuklar - J.D. Salinger (Yapı Kredi Yayınları)
  • Beyaz Kale - Orhan Pamuk  (Yapı Kredi Yayınları)
  • Emma - Jane Austen (Can Yayınları)
  • Veronika Ölmek İstiyor - Paulo Coelho (Can Yayınları)
  • Korkma Ben Varım - Murat Menteş (İletişim Yayınları)
2021 Eylül, seyrettiğim dizilerden favorim Go Back Couple ve Beautiful Gong Shim : GBC 12 bölümden oluşan bir mini dizi. Konusu için açtım sırf. Harika bir konusu ve harika bir başlangıcı var dizinin. Jang Na Ra'nın oyunculuğunu normalde pek beğenmem( Hello Monster'ı sayesinde 4.bölümde yarım bırakmıştım) ama bir insan bir diziye bu kadar mı cuk oturur. Karaktere çok yakışmış, beğendim, kendisini artık seyrederim. Dizide son 2 bölüm hariç iyiydi bayağı, mini dizi seyretmek isteyenlere tavsiye ederim. Duygusal, komedi, geçmişe dönüş temalı güzel bir dizi. BGS, tabiki NamKoong Min var diye baktığım bir dizi. Çok ir beklentim yoktu diziden, zaten günlük dizi tadındaydı ama ilk 7 bölüm efsaneeeee, süper keşke aynı lezzette tutabilselerdi çünkü dizinin devamı entrika, intikam, yanlış anlamalar silsilesine dönüyor. Ben bir süre sonra çekim hatalarına filan odaklanır oldum. Kalan kısımları çoğunlukla NamKoong Min kısımlarına bakıp sardım. NKM hayranlarına tavsiye ederim.

Not : Nevertheless, baktığıma pişman olduğum bana zamanımı geri ver diye ağlamak istediğim bir dizi. Bir dizi ancak bu kadar boş olur. 
Not 2 : Squid Game, yayınlanır yayınlanmaz seyretmişim iyiki, aldı başını gidiyor. Hayır, dizi çooooook iyi de değildi bence, klasik Kore Dizisi öyle abartı bir yanı yoktu bana göre neden bu kadar konuşuldu anlamıyorum. 
Not 3 : Benim zevklerim insanlarla hiçbir zaman bir olmadı, o yüzden çok tutulan, bir anda popüler olan şeylere anlam veremiyorum. Ki bence, insanlar bir şeyi beğendikleri için değil başkaları sevdi diye beğenmiş gibi davranma eğilimde, sosyal medya etkisi bu zannımca. 
Not 4 : Hospital Playlist 2, ilk sezon kadar akıcı ve eğlenceli değildi ama bu sezonda güzeldi. Bol bol lovelandık, tıp terimleri öğrendik. Listeye eklemedim ama ilk sezonu seyredin. Prison Playbook ve Reply 1988 dizilerini de mutlaka seyredin. Signal'i de seyredin. Bunlar on numara diziler. 
Not 5 : Neyse, kendinize bol sevgi verin ve sağlığınıza dikkat edin. 






6 yorum:

  1. oooo hoşgeldin, seni görmek güzel, listelerin de güzel, geleceğe dönüş, çok severim, arada bir izliyorum, bardugo da izlicem işallah :)

    YanıtlaSil
  2. Uzun süredir bende de yazmaya pek heves yoktu. Yine de dolu dolu geçirmişsin gibi gözüküyor bu ayları! Teşekkürler yorumlar için. İlgimi çekenleri not ettim!

    www.kayipfisilti.com

    YanıtlaSil
  3. bu yazını dünkü yazıma koyduuum :)

    YanıtlaSil
  4. Yine de dolu dolu geçirmişsin en güzeli bu :)

    YanıtlaSil
  5. insanın kendine rapor vermesi gibi. 3 aylık raporlar süper fikir

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı