3 Eylül 2019 Salı

Film // Lion


Efenim sürekli ne izlesem ne izlesem diye düşünüp sonra konusunu okuduğum hiçbir filmi beğenmeyip en sonunda Harry Potter açıp izleyen biriyim. Kolay kolay film beğenemiyorum maalesef. Şimdi tavsiye edeceğim filmi de instagramda gördüğüm bir video ile merak edip baktım. 

Instagramda gördüğüm videodan bir kesit. O kadar hüzünlü ve duygu dolu bir sahneydi ki merak etmeden alamadım kendimi. Açıklama kısmında adı yazan filmi hemen nette araştırdım ve konusu çok ilgimi çekti. Bu filmi izlemek istememin en büyük etkisi ise filmin gerçekte yaşanmış bir olay olması oldu. 




Film; çocuk karakterimiz Saroo'nun taş taşıma işçiliği yapmaya giden abisi yanında gitmeyi çok istemesi, abisinin onca hayır cevabına rağmen ısrarla istemeye devam etmesi ve sonunda abisinin kabul edip yanında Saroo'yu da götürmesiyle başlıyor. Saroo, abisini beklerken tren istasyonundaki vagonların birinde uyuyakalıyor. Uyandığında vagon hareket halinde başka bir şehre çoktan yola çıkmıştır. Saroo, yolda gördüğü her insana yardım çığlıkları atsa dahi kimse ona aldırış etmez. Saroo, kendisini abisinden ve annesinden çok uzakta başka bir yerde bulur. Ve bundan sonrasında Saroo'nun başına gelenler, sokaklarda yaşama tutunma çabaları, ailesini bulma çabaları ve dahası anlatılmaktadır.



Hala film hakkında düşündüğüm her an tüylerim diken diken oluyor. Kesinlikle bakılması gerekildiğini düşündüğüm harika bir filmdi. Gerçek olduğunu düşündükçe ise kendimi ağlamamak için çok zor tutuyorum. Normalde böyle duygusal filmleri çok seyredemem ama bu film her sahnesinden çok etkilendim. Özellikle Saroo karakterini canlandıran çocuk oyuncunun her sahnesinde duygulanmadan edemedim. Film her açıdan iyiydi... Sürekli kafamın içinde dönen acabalara finalde cevap bulmam ise çok iyiydi. Gizem, korku, gerilim, dram... Bunların her sahne hissedebileceğiniz çook iyi bir filmdi. Ve filmin sonunda yanlış hatırlamıyorsam o sene 280.000 çocuğun kaybolduğu ve çocukların bulunması için irtibata geçebileceğiniz bir e-mail adresi bırakmışlar. 


Filmin Adı : Lion
Yönetmen : Garth Davis
Yapım Yılı : 2016 
Film Türü : Biyografik, Dram
Vizyon Tarihi : 2 Şubat 2017
Süre : 1 saat 58 dakika
Oyuncular : Dev Patel, Rooney Mara, Nicole Kidman, David Wenham
Konusu : Saroo, tren vagonlarının birinde abisini beklerken uyuyakalır ve uyandığında kendini yaşadığı yerden çok uzaklarda bulur. Sonrasında ailesini arama ve hayatta kalma çabaları anlatılmaktadır. 





28 yorum:

  1. O videoyu bende görmüştüm. Gerçekten mükemmel bir videoydu. Ekran görüntüsü almıştım hatta izlenecek film bulamadığımda izlerim diye. Ama senin de bu anlatımından sonra izleme isteğim daha da arttı. Müsait olduğum an izleyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay o video çok duygulu değil miydi... Umarım bakıp sende beğenirsin :)

      Sil
  2. Çok güzel bir tanıtım ve çok merak ettim izlemem lazım :)

    YanıtlaSil
  3. İzlerken ağlamıştım, gerçek olması insanı daha da üzüyor. Kalemine sağlık :))

    YanıtlaSil
  4. Bloğunuzu yeni keşfettim takibe aldım, paylaşımlarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
  5. Bu filmi tesadüfen bulup izlemiştim ben de..İzlemekten içim şişmişti..güzel hikaye güzel film

    YanıtlaSil
  6. evet karakter çocuk olunca bende çok fazla etkileniyorum... umarım beğenirsin...

    YanıtlaSil
  7. Dram filmlerini sevmem ama bu çok güzeldi. Hem gerçek hikaye olması hem de çocukların olması beni çok etkiledi. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. izledim hıhım iyidi. bi de zaten hint ve iran filmlerini ayrıca çok seviyom. baksanaaa, kaybolma bak tamam mıııı, blogun da yazıların da iyiiii, eski yazılarına da bakıyom zateeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hint filmleri de çok iyi sade fazla uzun süresi :( yaaa çok teşekkür ederim, kaybolmam bir yere :)

      Sil
  9. son yazımdasıııın hihihi :)

    YanıtlaSil
  10. dram filmlerini severim. not aldım.
    bu arada sizi Deep'ten gördüm ve takibe aldım. bana da beklerim :)

    YanıtlaSil
  11. Ben de izledim. Bence çok güzel ve duygusal bir filmdi!

    YanıtlaSil
  12. Deep'ten gördüm geldim. :)
    Dram filmleri nadir izliyorum, etkisinde çok çabuk kalıyorum. Listeme ekledim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz :)
      Bende öyle, ne demek ben teşekkür ederim :)

      Sil
  13. Deep'in yazısında görüp geldim. :)
    Filmi görmemiştim daha önce şuan epey ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş geldiniizz :)
      Güzel film kesinlikle tavsiye ederdim :)

      Sil
  14. Sanırım ben de filmi ya da tanıtımını izledim. hiç yabancı gelmiyor... yürek burkucu gerçekten.

    YanıtlaSil
  15. Merhabaaa, blogunuza ilk gelişim. Bu filmi izlerken yutkunamıyordum, ağlamıştım biraz da :P Çok etkileyiciydi. Yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı