30 Ağustos 2019 Cuma

Kitap // Dave Eggers - Çember


Daha önce hiç adını dahi duymadığım bir kitaptı açıkçası Çember. Seçtiğim seçmeli derslerden birinde öğretmenimiz ödev olarak verdi bu kitabı. Kitapçılarda bulmam da pek bir zor oldu, kitap biraz da pahalı olduğu için önce ikinci el bulmaya çalıştım, okulun kütüphanesinde de yoktu. En son bir sahafta buldum kitabı aldım. (Ben kitabı aldığım zaman fiyatı 35 tl idi.)

Kitap genel hatlarıyla başarılıydı. Bu tarz kitaplar okumayı da oldukça severim. Daha önceki yazımda bahsettiğim 1984 kitabıyla benzerlik göstermekte. Bu kitapta Distopik türünde yer almakta. Kitapta çokça vurgulanan şey 'hiçbir şeyin gizli kalmaması'. Yaptığımız her şeyden herkesin haberi olmalı. Hiçbir şeyi gizlemememiz gerektiği. 

Buna örnek olarak. “Gizliliğin sapkın bir davranış silsilesinin parçası olduğunu biliyorum. Işık ya da cömertlik değil, kötülük içeriyor.” , “Kapılar açıksa tek bir gerçek vardır.”

Bence, kitap biraz gereksiz uzun gibiydi. Bilemiyorum belki de ben ödev amacıyla okuduğum için, bir sorumluluk hissi yüzünden kitap bitmiyor gibi de gelmiş olabilir. Bu tarz kitapları seviyorsanız bence düşünmeden okuyabilirsiniz. Hatta buna benzer bir Black Mirror (3x1) bölümü de vardı. Hiçbir şeyi gizlemediğimiz ve her şeyi göstere göstere yaparken aynı zamanda puanımız artıyor ve insanların gözünde daha sevilesi ve güvenilir kişiler oluyoruz.  




Ve küçük bir not düşeyim. Efenim, kitabımızın filmi de mevcut. O zaman kitabı okuyamazsam filmi izleyip kopya çekerim diye düşünmüştüm. Eğer izlemek isterseniz filmine de bakabilirsiniz. Emma Watson oynuyor.... Lakinn, her zaman olduğu gibi, kitap uyarlaması filmleri çok başarılı bulamıyorum. Gene de tercih size kalmış. :)







19 yorum:

  1. Yine mükemmel bir kitabı yazmışsın. Çok dikkatimi çekti. Hemen bunu da "okunacaklar" listeme ekleyeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun olması dışında akıcı bir kitaptı... Seveceğini düşünüyorum, ekle ekle :D

      Sil
  2. Filmini görmüştüm ama izlemedim, konusuna internetten baktım, ilgi çekiciymiş. Bir de bu tür yazılar paylaşırken konusu hakkında da küçük bir özet geçersen çok daha iyi olur bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kitabı oku çok daha iyiydi kesinlikle.. Evet, konusunu yazıp yazmamakta kararsız kalmıştım, tavsiye için teşekkür ederim. :)

      Sil
  3. Kitabın konusu ilgimi çekti, yorum için teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
  4. Kitabın kapağı çok soğuk yine de okumadan bir yorum yapmak istemedim sonuç olarak bir emek var. Güzel bir tanıtım olmuş teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, kitap tasarımı çok ilgi çekici değil... Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Filmi duymuştum ama kitabı bilmiyordum. Güzel bir konusu olduğu belli okunacaklar listeme ekledim. Yazı için teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı filmden daha güzeldi benim fikrime göre.. Ben teşekkür ederim :)

      Sil
  6. heey distopikleri okurum ama bunu duymadım. emma watson madem filmini izleyim hihi tişkir not aldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pek bilindik bir kitap değil galiba :D izle izle... ben teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Merhaba darknesschr, her hafta ortak bir konu üzerine yazılar paylaşmayı düşündüğümüz yeni bir etkinlik başlattık. Müsait vaktinde bloguma göz atıp incelersen hatta sen de yazarsan çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
  8. Merak ettim kısa zamanda okumaya çalışacağım. Paylaşımın için teşekkürler. ^^

    YanıtlaSil
  9. değindiğin gibi black mirror senaryosunu andırıyor

    YanıtlaSil
  10. Bir senedir kütüphanemde, ben henüz okuma fırsatı bulamadım. Ancsk, iş yerimden iki arkadaş okudu ve her ikisi de geleceğe dair çok ürkütücü ve kaygı verici olarak nitelediler kitabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok ürkütücü bir senaryo.. Ama yavaş yavaş o senaryoya doğru ilerliyoruz maalesef :(

      Sil

Neye Bakmıştınız?

Translate

Favori Kitap Alıntım ~

Bakın! Güneş, ilkbahar, çiçek dolu tarlalar, sabahleyin uyanıp şakıyan kuşlar, bulutlar, ağaçlar, doğa, özgürlük, yaşam, ne yazık ki hiçbiri benim değil artık!
Bir İdam Mahkumunun Son Günü - Victor Hugo

Toplam Tıklanma Sayısı